Pakistanbotia

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • uffe79
    • April 2005
    • 16

    Pakistanbotia

    Tror jag den heter....
    Jag har 4 st i mitt akvarium på ca 250 liter...
    Frågan som jag har ang dessa är deras beteende... dom är skitskumma, dom kan ligga på rygg, sida och som de verkar precis som de behagar..

    Alltså dom ligger ibland så konstigt att man kan tro de är döda, första gången jag såg det var jag faktiskt ner med håven för att plocka upp den döda fisken trodde jag. Men den simmade då iväg..

    Brukar de bete sig så här och är det alldeles normalt?

    Saken är den att när de inte ligger ner så där så är de full fart på dom!

    Mvh /Uffe
  • peppito
    • December 2003
    • 1612

    #2
    Mina gör precis likadant. Är nog helt normalt för dem. Tror att de vilar sig, men det sert verkligen konstigt ut.
    "du ångrar bara det du inte gjorde"

    Kommentar

    • Paniktandborste
      • March 2005
      • 330

      #3
      tror jag såg en corydoras i en butik som betedde sig likadant först såg den ut att vara död men innan jag hann säga till hade den börjat simma runt igen och verkade helt frisk
      Aka Pixel eller Bildpunkt

      Kommentar

      • mckvinnan
        • December 2004
        • 760

        #4
        Hmm.. har aldrig sett min göra så... iofs bara haft den i 3 månader och så är han ensam - kompisar på väg. Däremot är det en riktigt tuff rackare - jagar ut mina dubbelt så stora tuffa L-077 ur HANS grotta med besked så att sanden yr!
        Allt började med ett enda överlevande litet yngel av arten blåciklid.. Robinson R.I.P. Har för närvarande ett 80 liters väggakvarium, 600 liters sötvattensakvarium och 900 liters saltvattensakvarium.

        Kommentar

        • Mathias-D

          • December 2002
          • 1122

          #5
          mina gör exakt samma sak som era

          Kommentar

          • uffe
            • January 2002
            • 865

            #6
            helt normalt beteende på botierna.
            // Uffe

            Kommentar

            • Redbullen
              • April 2005
              • 1129

              #7
              Tro mej det är den mest sjuka fisk jag haft
              Min kan simma där det är som mest strömt och bara stoppa fenorna i fickan och slappna av och följa med strömmen och halvt slå ihjäl sej

              Jag gjorde faktist som du första gången, stoppade ner håven och skulle slänga den toan......men tjong så började den simma igen


              På så sätt är den lite halvjobbig, men för övrigt är de den bästa fisk jag haft
              Jag har två st tillsammans med två st Påfågelciklider och dom skitar ju ner en hel del.

              Pakistanbotian städar så fint efter dom, gammla matrester, bajs och annat skit äter dom upp......

              Men som sagt dom har lite lustiga saker för sej

              // Peter

              Kommentar

              • Poseidon
                • February 2003
                • 1255

                #8
                Instämmer med de flesta här...Min YoYo brukar till å med ligga under kolstenen...där det ända som syns är sjärtfenan...
                Man måste alltid värdera allting efter ens egen uppfattning och kunskap.
                Ni gör som ni vill… Jag gör som jag vet...

                Ha en fortsatt trevligt akvaristisk-dag
                www.zoonen.com/minzoon.asp?oid=78099

                Kommentar

                • Malplacerad
                  • April 2005
                  • 257

                  #9
                  Mina albino pansarmalar beter sig likadant, ligger helt still och stirrar med tom blick, sen rätt som det är sticker de iväg längs botten!
                  http://www.zoonen.se/minzoon.asp?oid=401577

                  Kommentar

                  Arbetssätt...