540 liter med BTN bakgrund

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Rector
    • March 2005
    • 35

    540 liter med BTN bakgrund

    Hejsan På Er alla!

    Jag har tänkt mig att ha 20-30 st Dolkstickstetror 100 st Rödmunstetror, 50 st koppartetror, 7 st Fläckig pansarmal 3 par Fjärilsciklider, 3 st pittbull cora ?

    akvariet är på 540 liter men det är en BTN bakgrund i den med.

    Är det för mycket vad tycker Ni !? blir det som "fisksoppa" då !?

    Jag har ganska mycket växter i den med.

    By the way, jag har redan köpt 20 st dolkstickstetror 7 st Fläckig pansarmal 3 par Fjärilsciklider, 3 st pittbull cora


    pittbull cora , har alldrig hört talas om dom men det är malar som inte ska bli mer än 10 cm är det nån som vet något om dom ???

    Tacksam för Era synpunkter.

    Lev länge och väl.
    Senast redigerad av Rector; 28 April 2005, 17:51.
    Lev länge och väl.
  • Neptun
    • March 2004
    • 719

    #2
    Hej

    De enda fiskar som jag har hört stimmar bra efter två-tre månader i akvarium är rödmunstetror. Så där tror jag du har gjort ett bra val.
    Men de andra tetrasorterna kommer troligen befinna sig över hela akvariet efter ett par veckor, och därför tror jag att det kommer bli fisksoppa.
    Själv hade jag försökt hålla mig till en stimfisk och köpt lite fler fläckiga pansarmalar istället.
    "Failure does not require planning"

    Kommentar

    • ztaffe
      • December 2004
      • 49

      #3
      Köp inte så många i början (lycka till att hitta så många utan att köpa alla i affären, om det ens finns så många i affären), kan du inte köpa lite färre av stimfiskarna och testa ett tag och sedan köpa till fler senare om du är nöjd. Vore trisst att ha 100 st Rödmunstetror om du tröttnar på dem. Närmare 200 fiskar låter mycket, men visst det är ett grymt stort akvarium. Så det krävs nog i en hel del.

      Jag har ett par fjärilsciklider, de är självklart vackraste fisken (enligt min menig), rekommenderas verkligen
      "Ett akvarium i hemmet är bättre än tio i affären"

      Kommentar

      • Glenn
        • April 2002
        • 3904

        #4
        Tycker att du borde strunta i någon tetra, jag tror att det kommer se för rörigt ut med alla tetror i burken. Strunta i koppartetrorna och kör isf på rödmunstetrorna som stimmar mkt bra. Det tror jag blir snyggare och det blir int lika rörigt. Fast självklart så får ju du ha dem fiskarna som du vill i din burk

        /Glenn
        Mvh /Glenn

        Min Zoon

        Kommentar

        • Rector
          • March 2005
          • 35

          #5
          Hejsan!


          Tack för Era synpunkter, jag kommer nog att strunta i koppartetrorna, det är inga problem med att få tag på dom hundra rödmunstetrorna, har förbeställt dom, 1100 kr får jag betala för dom, inte så illa tror jag.

          Jag har haft igång akvariet ca en månad och började med några fläckiga pansar malar, nu finns det 3 par Fjärilsciklider 20 dolkstickstetror 3 st pittbull någonting. och det sista jag köper blir rödmunstetror.

          Eller...

          Hmm Diskus kanske!???

          Lev länge och väl...
          Lev länge och väl.

          Kommentar

          Arbetssätt...