Reser bort ngr dgr

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • A-C
    • April 2005
    • 1

    Reser bort ngr dgr

    Jag har en kampfisk i en skål med fyra L vatten. Saken är den att jag reser bort ngr dagar nu (5 dgr). Tips och råd med matning om man ej har ngn som kan mata min lilla kampfisk.

    Tack på förhand!
  • Fisktjejen
    • February 2005
    • 310

    #2
    Utan mat går säkert bra, en vecka eller t o m två har jag hört att de ska klara sig fint. Jag vet inte hur det är med just kampfiskar men har du lite växter så brukar det finnas lite att knapra på där.
    Men den skulle nog bli glad av en större skål med lite mera vatten i! Jag skulle byta 1/3 av vattnet dagen innan jag åker. Trevlig resa!

    Kommentar

    • erikthur
      • March 2004
      • 9953

      #3
      Mina killis fick vara utan mat i tre veckor nyligen utan fler dödsfall än förväntat egentligen. Mata dock inte direkt innan du åker för då kan matrester förstöra vattnet. Och gärna ett vattenbyte direkt innan frånvaron.
      Killies is a lifetime passion

      Kommentar

      • ztaffe
        • December 2004
        • 49

        #4
        Utan mat nån vecka är inga problem, jag lämnade mina firrar (bla 2 kampfiskhonor) utan mat i ja ca 5 dagar var det nog. Det var inga bekymmer, visst de var ganska hungriga när jag kom hem. Jag har pump så den biten känner jag inte till något om.
        "Ett akvarium i hemmet är bättre än tio i affären"

        Kommentar

        • Malplacerad
          • April 2005
          • 257

          #5
          4 liter?



          http://www.zoonen.se/minzoon.asp?oid=401577

          Kommentar

          • peppito
            • December 2003
            • 1612

            #6
            De klarar sig fint utan mat i fem dagar.


            Malplacerad: de är tyvärr inte helt ovanligt att de säljs med små akvarium (tom med en spegel istället för glas). I thailand har samtliga kampfiskar jag har sett förvarats i små akvarium under 5 liter.
            "du ångrar bara det du inte gjorde"

            Kommentar

            • Malplacerad
              • April 2005
              • 257

              #7
              Ursprungligen postat av peppito
              De klarar sig fint utan mat i fem dagar.


              Malplacerad: de är tyvärr inte helt ovanligt att de säljs med små akvarium (tom med en spegel istället för glas). I thailand har samtliga kampfiskar jag har sett förvarats i små akvarium under 5 liter.
              Jag vet att det är så men om man får kunskap kanske man kan "förbättra" fiskens levnadsförhållanden
              http://www.zoonen.se/minzoon.asp?oid=401577

              Kommentar

              • Paniktandborste
                • March 2005
                • 330

                #8
                det är nog egentligen det som har varit det största problemet för mig att jag ännu inte skaffat något kar förutom att jag inte har hunnit möblera om rummet vilket jag måste göra för att få plats, eftersom jag kommer åka till spanien i sommar och man vill ju inte behöva köpa nya fiskar när man kommer tillbaka
                Aka Pixel eller Bildpunkt

                Kommentar

                Arbetssätt...