66,15 liter...vilka fiskar??

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Bettan-92
    • April 2005
    • 22

    66,15 liter...vilka fiskar??

    Hej!

    Jag har ett 66,15 liters akvarium och funderar på att ha några fiskar däri men vet ej vilka......tänkte mig ett litet stim med neontetror och någon/några levnadsfödare typ platy,guppy,molly eller svärdbärare.....
    Jag vill gärna ha färger så att det ser snyggt ut och inte som en fisksoppa....

    vad tycker ni låter bra??

    //mvh bettan-92
  • heljis

    • June 2003
    • 1150

    #2
    Jag tycker att du redan har en bra idé om hur du ska ha ditt kar. Ta ett gäng (8-10) neontetror och ett par guppys eller platys. Svärdbärare tycker jag blir för stora för ditt akvarium.
    Som algätare tycker jag att du ska satsa på ett gäng amanoräkor, eftersom ditt kar är för litet för båda ancistrus och ett stim corydoras.
    Andra tips: LÄS PÅ om fiskarna innan du köper dem, passar de ditt akvarium, ditt vatten osv? FRÅGA här, mycket och gärna.
    Lycka till!
    Martin Heljedal

    They can kill us. But they can't eat us, that's against the law.

    Kommentar

    • Bettan-92
      • April 2005
      • 22

      #3
      okej...amanräka vad är det för nått?? är det en räka som "käkar" alger?? (om den gör det "käkar" dem på glasrutorna också eller bara på botten??

      !!! P.S Tack för svaret!!! D.S

      //bettan-92

      Kommentar

      • Raven
        • February 2005
        • 15385

        #4
        Amano räka en liten rätt så färglös varelse som är bra på att städa botten rötter och även växter UTAN att äta upp dom.

        dom tar rutor om du har kraftig alg tillväxt på dom annars har dom lite svårt att få grepp med fötterna.

        inga öppna hål i täckglasen då kan dom smita ut.
        använder själv tunt aluminium nät då det var billigt 25kr lätt att forma till och låter luften cirkulera.

        mer information om amano räkan och andra räkor finns på www.petshrimp.com

        sen när det gäller rutorna finns ju bra alg magneter.
        denna kostar 45kr och flyter och en sån ska jag skaffa mej nångång när jag kommer ihåg det.
        Senast redigerad av Raven; 15 April 2005, 23:26.
        LänkGalleri (reviderad 21-05-06)
        Faktatråd Om AkvarieVatten
        Växtakvaristernas Paradis

        Kommentar

        Arbetssätt...