Scalarer

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • HUBBE
    • March 2005
    • 2

    Scalarer

    Hej. Finns det någon som kan tippsa mej om hur man kan könsbestämma scalarer? Har köpt tre stycken vita med svarta ränder(ca en 5kr storlek).
    Skulle vara roligt att veta om jag fått ett par eller tre av samma sort.
    Tack på förhand Hubbe
  • Shepard

    • March 2003
    • 13992

    #2
    Hej

    Det är svårt att se, särskilt i den storleken. När de växer till sig lite kan man gissa sig till någotsånär vad som är vad. Hanarna brukar växa lite fortare, och blir också något större än honorna. De får även lite längre fenor, och kraftigare pannor, men det är inget säkert sätt att se skillnaden mellan dem. Än så länge är de förmodligen för små för att leka ändå. Köp några till, om du har plats. För att fenorna ska utvecklas bra, så behöver de akvarier som är minst 50 cm höga.

    MVH Micke
    "You can fight like a krogan, run like a leopard, but you'll never be better than commander Shepard" (Miracle of Sound)
    Min profil
    Mitt galleri

    Kommentar

    • Maya
      • November 2003
      • 1162

      #3
      Ser att du är ny här men om man gör en sökning så finns det gott om svar.

      Iaf det finns ett sätt.

      När de blivit lite större så kan du mata dem så att de blir riktigt mätta och runda... då pressas deras fortplantningsrör ut... har de en smal spetsigt rör är det en hanne och har de ett kort trubbigt rör är det en hona.... matning ska endast ske 1 gång och sedan bör du låta bli att mata dem i ett par dagar.
      Mvh M.
      Tänk att så lite... kan göra så mycket....
      Min zoon Mitt Bildgalleri Min Dagbok
      Min hemsida om hoyor & pelargoner

      Tempora mutantur nos et mutamur in illis

      Kommentar

      • HUBBE
        • March 2005
        • 2

        #4
        Tack så mycket för det, det är välan bara att ge sig till tåls.
        MVH Hubbe

        Kommentar

        Arbetssätt...