Funderingar ang nytt akvarium.

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Linda_A
    • March 2005
    • 1479

    Funderingar ang nytt akvarium.

    Hej!

    Jag har lite frågor/idéer som jag skulle vilja få svar/bolla med er här.

    Efter ett par månader med ett lågt/dåligt akvarieintresse pga av flytt och hundköp så känner jag att suget efter ett akvarium med lite större storlek(mitt förra som jag var tvungen att sälja var på 450liter). Just nu har jag ett på 105liter och det känns lite litet för att vara enda akvariumet.

    Nu tänker väl de flesta köp ett akvarium bara då..

    Men det som hindrar mig mest är att jag vet att jag brinner för SA och inte de andra och vet ungefär vad jag vill ha där med.. Har testat malawi, tangayika, Centralamerika och Västafrika.

    Nu tänker väl det flesta igen.. jaha det var väl bra att du vet det.. Ser fortfarande inte problem..

    Problem är bara att jag bor på ett perfekt ställe för MA,CA eller TA. Med andra ord högt ph och hårt vatten, närmare bestämt 8 i ph och 10 i kh. Och jag vet bara inte om jag orkar i längden att hålla på att tjafsa med "sänkaph+khpulver" m.m. som ändå inte blir stabilt i längden.

    Fiskarna som jag är intressrad av är Scalare,dvärgciklider(apisto), teror, malar,pansarmalar och jordätare.

    Ska jag försöka glömma bort det hela eller är det någon som har några bra råd till mig.

    //Linda
    //Linda

  • Jian
    • March 2005
    • 50

    #2
    Ett tips för att se till att vattnet får ett lägre PH, är ju att man har i gott om rötter i akvariet.

    Kommentar

    • Linda_A
      • March 2005
      • 1479

      #3
      Problemet med det som med torv är att mitt kh är alldels för högt för att det ska funka. Och ang rötterna är det bara tillfälligt..
      //Linda

      Kommentar

      Arbetssätt...