Tjock Black Molly!!

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • helelle
    • March 2005
    • 43

    Tjock Black Molly!!

    Hejsan.Jag har en black mollyhona som varit jättetjock jättelänge nu...hon ser ut som en blåsfisk ungefär nån som har koll på hur länge dom går med yngel? hon har en vit ring runt analen..kan det vara nåt tecken på att det är dax? Jag har lånat hem henne endast för att yngla..(ägaren ville inte ha yngel) så jag har liksom ingen riktig koll på hennes förändringar förutom den sista veckan å då har det inte hänt ETT DUGG!
    **IVRIG PÅ YNGEL**
  • Marlin
    • January 2005
    • 156

    #2
    Hej! Min molly hona var rätt tjock när jag köpte henne i slutet av december och blev bara tjockare och tjockare. Nu i veckan har hon tillslut fått yngel. Jag hade faktiskt börjat tycka synd om henne på senaste tiden, det såg ut som hon skulle explodera. Hon har hela tiden haft synligt äggledarrör (vit ring runt analen). Jag vet inte om det betyder något. Jag har läst att en molly kan föda yngel varje månad under optimala förhållanden. För min tog det som sagt mycket längre tid. Hoppas du får yngel snart! De är jättesöta.
    Mvh,
    Malin

    Kommentar

    • helelle
      • March 2005
      • 43

      #3
      hej..Tack för svaret Marlin.Jo nu har jag fått yngel!!! 19 stycken blev det..två dog direkt men 17 friska å pigga små svarta rackare kvar dom var lika stora nyfödda som mina 2 mån gamla guppyyngel Nu har jag fyra guppyhonor som är på gång åxå tur att jag har ett 75 lit. BB

      Kommentar

      • helelle
        • March 2005
        • 43

        #4
        Ja dom var friska å pigga länge allihop.Men när mitt 100 litersa akvarium började LÄCKA!! så fick jag lov att flytta över dom vuxna fiskarna i det 75 liters jag hade yngel i..och var då naturligtvis tvungen att flytta ynglena till ett 25 liters..men det ville dom inte vara med om EN klarade sig!! så ETT enda lyrmollyyngel blev kvar.

        Kommentar

        • Marlin
          • January 2005
          • 156

          #5
          Stackare! Det var tråkigt att höra. Hoppas att det går bra för den som är kvar.
          Mvh,
          Malin

          Kommentar

          Arbetssätt...