Alger -farligt för kampfisken?

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • AndreasR
    • March 2005
    • 109

    Alger -farligt för kampfisken?

    Hej där.
    Jo nu har man hittat in i zoopets forum igen, efter flytten.

    Hur som helst, under flytten har alger haft det kul i mitt akvarium (och har det fortfarande).. Jag får med jämna mellanrum (typ varannat vattenbyte!) ta bort alger helt enkelt. Jag kan ta bort det med bara händerna.

    Då är frågan.. Jag har ett 18L akvarium, med bara en kampfisk i. Tar han skada?

    Känner mig som en dassig djurhållare..
    Vilsen biolog. Whats more to say? Långvarig akvarist, numera inte så mycket kvar .
  • AndreasR
    • March 2005
    • 109

    #2
    Anledningen till att jag inte har tagit problemet akut var att det stod att dom gillar tät växtlighet här på zoopet.

    Men nu har det börjar komma svarta prickar på hans fjäll då började jag undra.

    Mvh Andreas
    Vilsen biolog. Whats more to say? Långvarig akvarist, numera inte så mycket kvar .

    Kommentar

    • Magnuz
      • February 2005
      • 292

      #3
      Jag har svårt att tänka mig att algerna skulle vara skadliga för kampfisken.

      Kommentar

      • heeke
        • April 2003
        • 5033

        #4
        Nej, algerna är inte något bekymmer för fisken.
        Däremot så är det extremt svårt att få ett så litet kar att fungera bra.
        heeke's blogg :: Näringskalkylator v0.33 :: Volymkalkylator v0.21 :: Galleri

        Kommentar

        • AndreasR
          • March 2005
          • 109

          #5
          Det låter bra...

          Och ett större kar är på G.
          Men tösen ajg skulle köpa av sålde sitt igårkväll! JIppi...
          Vilsen biolog. Whats more to say? Långvarig akvarist, numera inte så mycket kvar .

          Kommentar

          Arbetssätt...