Ska bygga ett akvarium, behöver lite hjälp

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • sherlia
    • March 2005
    • 1

    Ska bygga ett akvarium, behöver lite hjälp

    Hej !
    Jag har tänk att bygga ett akvarium i ett hörn och behöver höra lite tips om vad jag inte bör göra och bör göra...

    Mitt akvarium ska ha dimensionerna 75*75*30, längd, bredd, djup.
    Jag har kommit fram till att jag behöver ca 4mm glas på sidorna men jag har inte en aning om hur min botten ska se ut.... vilka metreal kan jag andvända som botten i ett akvarim den storleken.. om det blir glas tänkte jag dela upp botten i 4 små delar i stället för en stor om det nu är en bar ide eller inte vet jag inte... kanske att det skulle hålla bättre...
    Nu blir det ju en rätt så stor yta på ovansidan som jag hade velat ha öppet efter som det skulle vara hela effecten med akvariet men jag har hört att det skulel bli hög luftfuktighet mm och att det kan förstöra tapet etc... kan nån säga mig i fall det är sant och hur jag skulle kunna undvika det ?.

    Jag tänkte att jag skulle borra hål i botten lite här och där i akvariet och förbina slangar i hålen sen till en ventill så jag kan tömma vatner på ett snabbt och effektivt sätt... är det något som ni skulle rekomendera att jag gör eller avråda och varför?

    Snälla ge mig tips om båda varmvatten och kallvatten fiskar typ guldfisk i alla mina frågor...
Arbetssätt...