Röda ögon ?

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • carmahan
    • February 2004
    • 265

    Röda ögon ?

    Jag har blivit en lycklig ägare till några scalarer och är nybörjare på den arten.

    Självklart har jag läst på om dem, men nu (kanske en korkad fråga) undrar jag om det är vanligt att de har rött i ögat (på det vita). Jag tycker att det syns mer tydligt nu än för några dagar sedan. Alla har de inte men 4 av 5!
    Om det nu inte ska vara så vad kan det bero på?
    Tittade på lite bilder och på en del foton kan man se lite oranget men inte rött!

    Mvh
    carmahan
  • Tropfrog
    • October 2002
    • 8078

    #2
    Det skall vara röda ögon. Anledningen till att foto oftast har oranga ögon tror jag är rent fototekniska.
    MVH
    Magnus
    min zoon

    Kommentar

    • carmahan
      • February 2004
      • 265

      #3
      Tack för svaret, gjorde en avancerad sökning på röda ögon och fick flera träffar. Har aldrig använt mig av det förut! Fråga mig inte varför, är väl korkad Får väl börja med det när jag inte får några träffar på "enkel" sökning.

      Mvh
      carmahan

      Kommentar

      • Magnuz
        • February 2005
        • 292

        #4
        Skalarer får röda eller rödoranga ögon när de blir större. Överlag är skalarer för övrigt otroliga på att ändra färg och fort går det. Skalare av vildformen ser ofta bleka och tråkiga ut i butik, men när de gått hemma ett tag känner man knappt igen dem. Sedan ändras deras färg också med sinnesstämningen, färgen kan gå från blekt silvergrå med knappt några synliga ränder till nästan helsvart med kraftiga ränder inom loppet av någon sekund.

        Kommentar

        Arbetssätt...