vad mer än byta vatten?

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Rollo
    • March 2005
    • 3

    #16
    nej man för röret upp och ned då bildas ett tryck och vips så suger det ööhhh hur f n lät det där då hehehe

    Kommentar

    • smurfmats
      • February 2003
      • 3538

      #17
      jag suger i slangen, det funkar utmärkt tycker jag, lite vatten kanske kan komma i munnen om man inte är uppmärksam men det är ju inte hela världen...
      tråden om fjärilars lek!

      Kommentar

      • Peter Cederberg
        • December 2004
        • 96

        #18
        Jag brukar suga bort all lös skit som ligger ovanpå, typ decimeter långa mal-korvar å sånt det som finns i botten brukar jag inte röra...

        Blir bara onödigt skitigt i akvariet efteråt + att mina fiskar annars lever fan med växterna så dom har ändå svårt att rota sig, växterna alltså.

        Att suga är inget jag sysslar med... eftersom det sitter än tratt i ändan är det bara att fylla den med vatten och (med öppningen uppåt) lyfta den högre än andra ändan på slangen (håll tummen för där :-), och vänta på att luften flyttar sig . upprepa tills hela slangen är vatten fylld sen e de bara att byta vatten
        Pjc

        Kommentar

        • jolon
          • December 2002
          • 1075

          #19
          Ursprungligen postat av trollet85
          Vet inte riktigt vad jag har i min pump, men jag spolade av dessa förra veckan och då var dom gulaktiga, men nåt klet var det inte. har två filter i men jag tror det var grovporiga.
          Ett litet tips spola inte filter mattan! Det bästa sättet att rengöra dom på är att göra det samtidigt som ett vattenbyte, fyll en hink med "gammalt"vatten lägg ner dom kläggiga bitarna i hinken och krama ur dom i akvarie vattnet. På det sättet så dödar du inte dom bakterierna som finns i filtermattan
          My internet should be readonly.

          Kommentar

          • Mikael_C
            • March 2005
            • 35

            #20
            Ursprungligen postat av Peter Cederberg
            Att suga är inget jag sysslar med... eftersom det sitter än tratt i ändan är det bara att fylla den med vatten och (med öppningen uppåt) lyfta den högre än andra ändan...
            Hej!

            Hahahaha! Är det bara jag som har sjuk fantasi...? Den där var iallafall rolig att läsa när man inte hade följt hela tråden från början till slut! :o

            Mvh
            Mikael
            Hemsida: http://www.zoonen.com/minzoon.asp?oid=158006

            Kommentar

            • pettersson206
              • January 2005
              • 134

              #21
              jag har ett par guldancitrus som jag tyccker städar jätte bra
              <3Cornflakes<3

              Kommentar

              • qenzo
                • February 2005
                • 1747

                #22
                1. Ställ en djuptallrik i akvariet, på gruset och häll vattnet ner i den. Då rör du inte upp "slam" från botten. Det blir heller inte en ful grop i gruset där vattnet hälls ner.
                2. Köp en slamrengörare med pump. Då trycker du bara på "gummitutan" för att få tryck i slangen.
                3. Om du gör en egen slamsug med ex trädgårdsslang och pet-flaksa, sätt en liten bit myggnät på flask-änden. Då kommer inte några räkor, firrar eller andra små saker med ner i hinken.
                Var det meningen att du skulle ta åt dig personligen?

                Kommentar

                Arbetssätt...