Varför är de fortfarande så rädda?

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Fisktjejen
    • February 2005
    • 310

    Varför är de fortfarande så rädda?

    Guldbarberna har varit så rädda och gömt sig i grottan, i roten eller ligger och trycker nära botten ända sedan vattenbytet i Söndags. Vi byter ju vatten varje vecka och de har bott här i ungefär 7 veckor så jag fattar ingenting!!!

    Den enda förändringen annars jag kan komma på är att jag klippte ner delar av en jättevallisneria, den hade ca 10 blad som var över en meter och ringlade sig på vattenytan, nu finns kanske 3 blad kvar i samma längd, resten kapade jag strax under vattenytehöjd. Kan det vara detta som gör att de känner sig rädda? Eller blev det för ljust?

    Det finns fortfarande hyfsat bra med växter och jag ska köpa lite fler nu på Söndag och som sagt en grotta och en ihålig rot att gömma sig i. De kommer upp och tar maten men äter den nära botten. Är de så här stressade länge till så blir de väl sjuka snart, vi förlorade en guldbarb för ett par veckor sedan så jag är rädd för att dessa också kan bli sjuka.

    Jag testade vattnet nyss och det visade inga konstiga värden, men är lite grumligt och jag såg ett par pyttesmå sniglar som inte har funnits där förut.

    Vad är det som händer i mitt akvarium?
    Vad tror ni?
  • Magnuz
    • February 2005
    • 292

    #2
    Om det blev mycket ljusare är det säkert det det beror på. Det är f.ö. helt normalt att guldbarber äter nära bottnen.

    Kommentar

    • Fisktjejen
      • February 2005
      • 310

      #3
      Behöver en fisk-psykolog!!!

      Guldbarberna brukar alltid "showa" och visa upp sig framför glasrutan så fort de ser en människa, men nu syns de inte till alls. Man får leta efter dem, de ligger och trycker på botten, i roten eller i grottan och alla kommer inte ens upp när det vankas mat - förut var allihop jätteglupska! Om det vore för att de tycker att ljuset är för starkt borde de ju iallafall komma fram när det är släckt! Jag blir ju orolig!

      Kommentar

      Arbetssätt...