Belysning och pump

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Snigelflickan
    • February 2005
    • 19

    Belysning och pump

    Hej : ) har blivit erbjuden att köpa ett långsmalt akvarium av en kompis. Det är ca 2 meter långt och runt 250 L (har inte sett det än själv). Problemet är bara att han inte har kvar belysning, pump och sånt. Så vad jag undrar är: är det svårt att fixa belysning till ett så långt akvarium? kommer det bli väldigt dyrt? och vad kan en pump för ett akvarium i den storleken kosta? Försökte fråga i en zooaffär, men de verkade inte ha nån koll alls...

    Tack!
  • Robot
    • February 2004
    • 1174

    #2
    Belysning borde inte vålla några problem, 2 meter är en standardlängd på ramper.. Kostar iförsig 1200:- ungefär..

    Men 250 liter?! Det är ganska ovanligt format om det är två meter långt, isåfall är det c:a 35 cm högt och djupt?!

    Pumpar finns det gått om, du kan köpa ett pumphuvud och bygga ett eget filterhus för 250:- eller köpa ett ytterfilter för 1200:- eller nånting mittimellan med innerfilter för 700:- eller så..

    Kommentar

    • Servant
      • December 2004
      • 315

      #3
      tufft me ett sådär långtsmalt kar.. sjukt effektivt det skulle bli med en fet intervallstarkströmspump och ett 40-tal individer av någon mindre danio......
      t

      Kommentar

      • Snigelflickan
        • February 2005
        • 19

        #4
        tack för hjälpen : ) ja, det var därför jag var lite tveksam, eftersom det är så ovanlig form på det... Tänkte att det kanske skulle kunna bli problem på nåt sätt... Men det är väldigt snyggt: ) Får se om jag köper det dock...

        Kommentar

        Arbetssätt...