sjuk gurami

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Flathead
    • February 2005
    • 1

    sjuk gurami

    Hej

    Misstänker att en av mina Guldguramis inte mår så bra. Den har senaste två veckorna varit väldigt smal och när man tittar på den uppifrån så ser man hur den väldigt kraftig smalnar av, om man jämför mot de andra. Jag har därför satt den i yngelakvariet för att jag tänkte att den kanske behövde äta upp sig, men jag ser ingen skillnad. När jag flyttade över den så såg jag att fenorna var lite tuggade på....

    Vad gör man? Den verkar uppenbarligen inte dö för då hade den väl gjort det för länge sedan.... Lider den? Bör jag avliva den själv, eller finns chansen att den repar sig???

    /flathead
  • batski
    • October 2004
    • 8891

    #2
    Hej!

    Jag vet tyvärr inte vad som kn vara fel med guramin. Att fenorna är skadade gör ont precis som när vi har ett sår, men man ger inte någon dödshjälp pga ett ytligt sår.

    Att hon/han är så mager låter inte bra. Är du säker på att det är någon som har tuggat på fenorna? Annars kan det vara en sjukdom som angriper fenorna.

    Jag skulle rekommendera dig att ställa samma fråga under rubriken "Sjukdomar". Det kan hända att du får fler och kunnigare svar.

    Lycka till!
    "The animals of the world exist for their own reasons.
    They were not made for humans
    any more than black people were made for whites
    or women for men." - Alice Walker

    Kommentar

    Arbetssätt...