Gravid korallplaty??

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Elloc
    • January 2005
    • 25

    Gravid korallplaty??

    Köpte mina fiskar i fredags och igår simmade det runt ett litet yngel i akvariet. Dessa är ju levandefödare och vad jag lärt mig av guppys och liknande är att de ofta föder 10-15 yngel per gång...

    Är det någon idé att skaffa en "födselbur" till ikväll eller är det redan för sent?
    De ynglet jag såg höll sig väl gömt bland alla mina växter. Det kännas ju som om de borde kunna överleva eftersom det är så de är i naturen, ont om
    plastburar där... Kommer det att komma fler yngel tror ni?

    Skall man försöka fånga ynglet och lägga det i en bur för att försöka kunna mata det, och garantera dess uppväxt??

    Dessutom undrar jag om det är någon som vet hur man ser att en korallplaty är gravid..
  • Cia
    • August 2004
    • 40

    #2
    Det är olika!

    1. Jag har svärdbärare och de beter sig likadant. Jag tar ut mina yngel till ett annat litet akvarium för att de inte ska bli uppätna.

    2. Min mormor har plattyn och hon lät dem vara kvar tillsammans med de stora fiskarna , tre av dem är nu så stora att de inte kan ätas upp.

    3. Min kompis tog in dem i en yngelbur, fast de simmade ut så att hon köpte en ny yngelbur med mindre springor i.

    Lycka till!

    Kommentar

    Arbetssätt...