svårplanterat

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Nallim
    • January 2005
    • 80

    svårplanterat

    har ett problem vad gäller plantering av skotten på mina växter de vägrar grävas ner.Har hört nåt om att man kan fästa de i nåt som man sen gräver ner i gruset.Nån som vet mer specifikt vad det kan vara....?.....
    Vi har inte ärvt jorden av våra föräldrar. Vi har lånat den av våra barnbarn
  • smurfmats
    • February 2003
    • 3538

    #2
    Ursprungligen postat av Nallim
    har ett problem vad gäller plantering av skotten på mina växter de vägrar grävas ner.Har hört nåt om att man kan fästa de i nåt som man sen gräver ner i gruset.Nån som vet mer specifikt vad det kan vara....?.....
    vad är det för växter du har?
    tråden om fjärilars lek!

    Kommentar

    • Nallim
      • January 2005
      • 80

      #3
      Gälört . Indisk hygrophila( har jag för mig att den hette(ser inte ut som på zoopets bild)), nån gräsaktig sak och nån sorts ormbunke aktig växt som jag inte kan hitta nån bild på. gälörten och den indiska är svårast å hålla nere. vad gör man?
      Vi har inte ärvt jorden av våra föräldrar. Vi har lånat den av våra barnbarn

      Kommentar

      • Shagrat
        • September 2004
        • 335

        #4
        Både Gälört och Indisk hygrophila är stjälväxter som det bara är att trycka ner djupare i sanden om de skulle flyta upp. Så länge en någotlunda stor del är över sanden så växer de. Det under sanden kommer ruttna bort. Kan vara bra att plocka bort bladen som hamnar under sanden, samtidigt som de gör att växten stannar bättre om de får vara kvar.
        Ja, jag vet att jag inte kan stava....
        Min zoon

        Kommentar

        Arbetssätt...