Mitt 1:a

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Nallim
    • January 2005
    • 80

    Mitt 1:a

    Min tank har varit igång sen 26.e dec. Köpte 3 panda pansarmalar efter en vecka sen fick jag ett stim neontetror (10st) för ca 2 veckor sen. Har börjat få lite alger de i affären sa att jag ska köpa otocinklus nånting men hur snabbt kan man fylla på med fiskar? och hur många kan jag ha? (min tank e på 100L) Man vet ju att många bara vill sälja. Vill även ha ballong molly Försöker hålla mig till ganska små fiskar.
    Vi har inte ärvt jorden av våra föräldrar. Vi har lånat den av våra barnbarn
  • cool
    • October 2002
    • 1869

    #2
    Hej o välkommen till zoopet
    nu så när det vart inkört i över en månad så kan du köpa dom sista fiskarna.....ja skulle råda dej att köpa flera pansarmalar eftersom dom e stimfiskar o vill va en grupp på minst 6 st helst 10.....du kan häva i ett stim otocinclusar(också stimfiskar) eller 1 ancistrus..
    tobbe
    Bilder:http://www.zoonen.com/minzoon.asp?oid=75730
    NY MSN:t__skate@hotmail.com
    Skorpion och amfibie fantast

    Kommentar

    • fredrikakesson
      • November 2003
      • 1363

      #3
      Hej

      Kan det vara dom här som du blev rekomenderad. http://www.zoopet.com/akvarium/fisk.asp?NR=788

      Jag skulle köra på några ottosar och en eller 2 ancistrusmalar för att hålla algerna borta.Du kan lugnt fylla på med lite fler firrar men se till att det inte blir för mycket.Man brukar rekomendera 1cm fullvuxen fisk/liter vatten.Kolla gärna här på zoopet ang maxstorleken.Men ta max storleken som en indikation av hur stor den blir då det varierar lite.
      Fredrik

      Kommentar

      • cool
        • October 2002
        • 1869

        #4
        hej nu kommer ja o ska låta negativ..gå inte på cm fisk per liter fö isånna fall skulle dun kunna lägga en vuxen royalpleco i ett 30 liters akvarie.
        titta på hur sto den blir i agresivitet oså
        Bilder:http://www.zoonen.com/minzoon.asp?oid=75730
        NY MSN:t__skate@hotmail.com
        Skorpion och amfibie fantast

        Kommentar

        • Nallim
          • January 2005
          • 80

          #5
          Oki doki

          Ok köpa till 3 pandas men ottosarna da bör de vara fler än 2? för isåfall kan jag ju inte ha 2 ballong molly.Mina pandas ser ioförsig inte ut å må dåligt måste man ha fler?(de i affären sa att de räckte me 3). Sen ondrar jag oxå om man kan ställa ner en ler kruka(vanlig inner kruka) eller om man måste behandla den med nå medel lr nått sånt? Tack för att ni e hjälpsamma.
          Vi har inte ärvt jorden av våra föräldrar. Vi har lånat den av våra barnbarn

          Kommentar

          • batski
            • October 2004
            • 8891

            #6
            Ursprungligen postat av Nallim
            Ok köpa till 3 pandas men ottosarna da bör de vara fler än 2? för isåfall kan jag ju inte ha 2 ballong molly.Mina pandas ser ioförsig inte ut å må dåligt måste man ha fler?(de i affären sa att de räckte me 3). Sen ondrar jag oxå om man kan ställa ner en ler kruka(vanlig inner kruka) eller om man måste behandla den med nå medel lr nått sånt? Tack för att ni e hjälpsamma.
            Jättebra och ansvarsfullt av dig att skynda fram långsamt! Och att du håller dig till små fiskar!

            Jag skulle nog rekommendera dig att ha minst 5 otocinclus. Tvår är definitivt inget stim och skulle den ena dö blir den andra helt ensam. De blir inte större än 5 cm och har du ett litet stim är har de större möjlighet att hålla algerna borta.

            Jag skulle även rekommendera dig att introducera en art per vecka även om akvariet har varit igång ett tag. Detta pga av att bakteriefloran är anpassad till det antal fiskar som har bott i akvariet och därför bör inte antalet öka för snabbt.

            Otocinlus kan vara ganska känsliga de första veckan efter flytten. Vet du vad du har för PH och temperatur? Du kan läsa lite om otocinclus på: http://www.zoopet.com/akvarium/fisk.asp?NR=329

            Lycka till!
            Senast redigerad av batski; 31 January 2005, 11:28.
            "The animals of the world exist for their own reasons.
            They were not made for humans
            any more than black people were made for whites
            or women for men." - Alice Walker

            Kommentar

            Arbetssätt...