Ett 66,15 liters hur många och vilka fiskar??

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • bettan_Love
    • January 2005
    • 2

    Ett 66,15 liters hur många och vilka fiskar??

    Hej! jag har ett 66,15 liters akvarium och jag funderara på att köpa lite fiskar med jag vet inte vilka fiskar...jag vill gärna guppys och/eller någon stimfisk som neontetra och jag skulle vilja vet vilka fiskar som passar ihop och hur många man kan börja med av varje art....
    jag skulle vilja ha:

    guppy
    platy
    svärdbärare
    black molly
    neontetror elr annan stimfisk

    asså jag ska inte ta av varje art om det inte går och inte får plats och dessutom så ynglar guppysarna av sig ganska lätt så.....
    men tack för hjälpen!
  • Marie J
    • January 2004
    • 10616

    #2
    Förslag 1; 4 guppy och 4 platy tror jag passar perfekt för ditt kar. Dom får ju yngel med =).

    Förslag 2; 4 platy och 10 neoner.(Neonerna är som du skriver stimfisk och man rekomenderar att man ska ha minst ca 10 st neoner.)

    Varför inte guppy och neoner då kanske du undrar. I ett sådant litet kar så finns det risk att de små busiga neonerna naggar guppyna i sina vackra fenor och det vill man ju inte. Den kombinationen passar bättre i större kar.

    Jag har valt att inte ta med svärdisar och molly då jag av egna erfarenheter tycker mig märka att de två arterna trivs i större kar.

    Lycka till!

    Lycka till!
    /Marie.

    Min zoon Mina hundar Min Dagbok
    En vis man sa; Det man säger sig inte kunna, det vill man inte...

    Kommentar

    Arbetssätt...