Är det svårt att koppla in ytterfilter!

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Xander_Drax
    • October 2004
    • 52

    Är det svårt att koppla in ytterfilter!

    Jag ska köpa ett ytterfilter hade jag tänkt.
    Jag är nybörjare och därför vill jag höra med er om det är krångligt att installera och sätta igång ett ytterfilter?

    Brukar det följa med någon form av beskriving/instruktion.

    Jag hade tänkt att ev. beställa på nätet(läs via aqua från danmark) så jag kan inte fråga om hjälp från affären.
  • Tropfrog
    • October 2002
    • 8078

    #2
    Om du inte kan få hjälp och stöd från affären så tycker jag inte att du skall handla av den affären.

    När du får ditt ytterfilter så medföljer det en instruktionsbok, följ stegen i instruktionerna för instalation så skall du se att det inte är så svårt.
    MVH
    magnus
    min zoon

    Kommentar

    • Xander_Drax
      • October 2004
      • 52

      #3
      Jag uttrykte mig lite luddigt, men vad jag menade var att det är svårare att fråga om hjälp via mail och telefon än att gå tillbaka till affären där man köpt produkten.

      Det låter bra att det medföljer instruktion och att det inte skall var så svårt.

      Ursprungligen skickat av Tropfrog
      Om du inte kan få hjälp och stöd från affären så tycker jag inte att du skall handla av den affären.

      När du får ditt ytterfilter så medföljer det en instruktionsbok, följ stegen i instruktionerna för instalation så skall du se att det inte är så svårt.
      MVH
      magnus

      Kommentar

      • Guy Palm
        • March 2002
        • 5720

        #4
        Det följer med en instruktion, kan vara på danska och engelska. Får du problem när du har fått hem den och är osäker på hur den fungerar så är det bara att skriva hit till forumet så skall vi nog gemensamt lösa dina problem.
        Är det AM-Top du har tänkt dig ?

        Guy
        Guy
        ,Poecilia,SKS,GOC,

        Kommentar

        • Xander_Drax
          • October 2004
          • 52

          #5
          Det är härligt att höra!

          Jag hade tänkt mig Via Aqua, men är AM-Top'en bättre?

          Det ingår filtermaterial till Via Aqua det är den ända skillnaden jag vet.


          Ursprungligen skickat av Guy Palm
          Det följer med en instruktion, kan vara på danska och engelska. Får du problem när du har fått hem den och är osäker på hur den fungerar så är det bara att skriva hit till forumet så skall vi nog gemensamt lösa dina problem.
          Är det AM-Top du har tänkt dig ?

          Guy

          Kommentar

          • Guy Palm
            • March 2002
            • 5720

            #6
            Jag vet inte vad som skiljer Via Aqua från Am-Top. På bilderna ser de lika ut. Kan vara en fördel att filtermaterial följer med. Funktionen på filtren skiljer inte något. Välj det som blir billigast för dig. Start av filtren (I varje fall Am-Top) tyckte jag var väldigt enkelt.

            Guy
            Guy
            ,Poecilia,SKS,GOC,

            Kommentar

            • peppito
              • December 2003
              • 1612

              #7
              Annars har www.aquaristic.net väldigt billiga eheim. Funderar på att köpa en inom en snar framtid. 18 euro tillkommer i frakt. Har beställt från dem tidigare och rekommenderar dem starkt.
              "du ångrar bara det du inte gjorde"

              Kommentar

              • Xander_Drax
                • October 2004
                • 52

                #8
                Jag ska titta närmare på Am-top'en, men set lutar nog lite åt Via Aqua.
                Tack för hjälpen!

                Ursprungligen skickat av Guy Palm
                Jag vet inte vad som skiljer Via Aqua från Am-Top. På bilderna ser de lika ut. Kan vara en fördel att filtermaterial följer med. Funktionen på filtren skiljer inte något. Välj det som blir billigast för dig. Start av filtren (I varje fall Am-Top) tyckte jag var väldigt enkelt.

                Guy

                Kommentar

                • Xander_Drax
                  • October 2004
                  • 52

                  #9
                  Jag skall kolla upp det, men det är nog stor skillnad i pris om man jämför med Am-Top och Via Aqua.

                  Tack för tipset!

                  Ursprungligen skickat av peppito
                  Annars har www.aquaristic.net väldigt billiga eheim. Funderar på att köpa en inom en snar framtid. 18 euro tillkommer i frakt. Har beställt från dem tidigare och rekommenderar dem starkt.

                  Kommentar

                  • HQI
                    • November 2004
                    • 207

                    #10
                    Via Aqua är inte så bra som Am-Top, och Fluval skaplig medan EHEIM är bäst. Det märks på priserna. AM-Top har precis alla tänkbara tillbehör du kan tänka dig, medan EHEIM´S tillbehör är svindyra. Mitt råd: Glöm VIA AQUA och köp en AM-TOP,de är mycket billiga och nästan lika säkra som EHEIM. Det finns tydliga instruktioner i förpackningen och på toppen på filtret står vilket som är insug och utblås. MVH:
                    HQI

                    Kommentar

                    • davidvpt
                      • October 2004
                      • 33

                      #11
                      Ni som med säkerhet rangordnar alla olika filtertillverkare, vilken erfarenhet har ni av alla märken?
                      Prislappen säger inte allt men kan ge en klar indikation såklart. Vad gäller hållbarheten över tiden går inte heller att med säkerhet säga, annat än att aktörer som Fluval och Eheim varit med så länge att de har bevisat sig. AM-Top och Via Aqua har inte funnits på marknaden mer än ett par år (max 5-6) vilket gör att man inte kan säga mer än att de håller eller inte håller så länge.

                      Själv har jag tvekat mellan ett komplett eheim eller ett komplett via aqua, men det lutar åt via aqua med tanke på prislappen. Det kan visa sig vara ett utmärkt köp men det kan också visa sig att de extra kronorna på eheim hade varit det klokare valet.

                      Kommentar

                      Arbetssätt...