ge fisken som kattmat??

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • jenniee
    • December 2004
    • 18

    ge fisken som kattmat??

    <font face="Arial"></font id="Arial"><font size="3"></font id="size3"><font color="blue"></font id="blue">jag behöver hjälp!! min kompis har en mal som e ca 10cm lång och har tröttnat på den. har fått bort alla fiskar utom den och hennes föräldrar tänker ge den som katt mat vilket inta hon vill har ni nått bra förslag??
    ju mer jag får svar på ju mer måste jag fråga
  • imported_n/a
    • December 2004
    • 80

    #2
    Varför ge den som kattmat? Låter helt sjukt.

    Sälj den eller ge den tillbaka till Djuraffärn eller varför inte ge till nån ni känner?
    <font color="limegreen"><font face="Comic Sans MS">Jag har haft Kampfisk och Slöjsjärtar. Har inga fiskar nu.
    Men jag är duktig på fiskar att hjälpa er =)</font id="limegreen"></font id="Comic Sans MS">

    <font size="4"><center><font color="red"><font face="Georgia"> God Jul & Gott Nytt År </font id="Georgia"></font id="red"></center></font id="size4">

    Kommentar

    • jenniee
      • December 2004
      • 18

      #3
      asså det e ingen vi känner som vill ha den och den e ganska gammal så djuraffären vill inte heller ha den
      ju mer jag får svar på ju mer måste jag fråga

      Kommentar

      • imported_n/a
        • December 2004
        • 80

        #4
        Men om Katten äter äckliga malen, blir den inte sjuk?
        <font color="limegreen"><font face="Comic Sans MS">Jag har haft Kampfisk och Slöjsjärtar. Har inga fiskar nu.
        Men jag är duktig på fiskar att hjälpa er =)</font id="limegreen"></font id="Comic Sans MS">

        <font size="4"><center><font color="red"><font face="Georgia"> God Jul & Gott Nytt År </font id="Georgia"></font id="red"></center></font id="size4">

        Kommentar

        • lenis3
          • June 2004
          • 2254

          #5
          hej jenniee! Var i västerås bor du, nära centrum? Du vet inte vad malen heter? Vanligaste malen är nog Ancistrus. vet du om hennes mal har liksom "skägg"? Isf är den nog en hane.

          osmakligt av hennes föräldrar att ens överväga att ge den till katten.
          Min zoon
          Akvarier + undulaterna Polly och Pelle

          Kommentar

          • jenniee
            • December 2004
            • 18

            #6
            asså själv har jag inte sett den menjag bor på bäckby så det e ganska nära centrum
            ju mer jag får svar på ju mer måste jag fråga

            Kommentar

            • lenis3
              • June 2004
              • 2254

              #7
              vet du, sätt ut en annons här på zoopet så borde du hitta nån som vil ha fisken.. det kostar inget att sätta ut en annons här..
              Min zoon
              Akvarier + undulaterna Polly och Pelle

              Kommentar

              • Corydoras mad
                • April 2003
                • 1686

                #8
                Tvivlar på att en katt ens vill äta en benig hård mal...
                /Mathias
                The Corydoras freak

                Zoon: http://www.zoonen.com/minzoon.asp?oid=964171

                Kommentar

                • Karon
                  • January 2002
                  • 3170

                  #9
                  Vadå "osmakligt av hennes föräldrar att ens överväga att ge den till katten" ?
                  Har man bestämt sig för att fisken inte skall vara kvar, fiskaffären inte vill veta av den, ingen i bekantskapskretsen vill ha den och man har katt, vad är väl mer naturligt än att katten får lite färsk fisk !
                  Hur smakliga är väl Pussi eller Kittekatt, slaktavfall och fiskrens.
                  Dä årner sä allti, å jör dä int dä så kvetter dä !

                  Kommentar

                  • Dr. Strange
                    • March 2003
                    • 995

                    #10
                    bättre ge kattmat åt fisken :P

                    //marcus
                    " Det är löjligt att påstå att tv-spel påverkar barn. Om tex Pac-Man påverkade barn födda på 80-talet, då skulle vi idag ha en massa ungdomar som springer runt i ett mörkt rum och äter piller medans de lyssnar på monoton och enformig musik. "

                    Kommentar

                    • Karon
                      • January 2002
                      • 3170

                      #11
                      Om nu katten skulle äta malen blir den ju kattmat
                      Dä årner sä allti, å jör dä int dä så kvetter dä !

                      Kommentar

                      • Dr. Strange
                        • March 2003
                        • 995

                        #12
                        Men om fisken äter kattmat blir den troligen inte en katt.....

                        det är vad jag tror

                        //Marcus
                        " Det är löjligt att påstå att tv-spel påverkar barn. Om tex Pac-Man påverkade barn födda på 80-talet, då skulle vi idag ha en massa ungdomar som springer runt i ett mörkt rum och äter piller medans de lyssnar på monoton och enformig musik. "

                        Kommentar

                        • junilla
                          • January 2003
                          • 32

                          #13
                          Det var nog det roligaste jag läst på länge...*hahaha*...tycker alla har så kul inlägg =)
                          Om jag bott i västerås har han eller hon fått flytta till mig...*hahaha*
                          Skämt å sido vad är problemet, någon borde vilja ha malen, tror inte den räcker som mat till katten...*hahaha*
                          Lycka till!
                          Bubblan82

                          Kommentar

                          • Kramfors
                            • January 2003
                            • 7265

                            #14
                            Varifrån har det kommit att katter ska äta fisk, vilket vilt kattdjur fångar fisk?
                            http://www.kramforskoi.com/

                            Kommentar

                            • Guy Palm
                              • March 2002
                              • 5720

                              #15
                              citat från Kramfors
                              Varifrån har det kommit att katter ska äta fisk, vilket vilt kattdjur fångar fisk?
                              Nog finns det flera vilda kattdjur som äter fisk. Ett exempel är denna:
                              http://www.lioncrusher.com/animal.asp?animal=49
                              Sedan tycker jag nog att det finns bättre sätt att bli av med en oönskad fisk på än att ge den till en katt.

                              Guy
                              Guy
                              ,Poecilia,SKS,GOC,

                              Kommentar

                              Arbetssätt...