malen i mitt akvarim...

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • la_mica
    • August 2004
    • 16

    malen i mitt akvarim...

    den lägger sig på rygg i vattenytan och äter av fiskfodret när jag matar mina fiskar...är det normalt? jag menar ska inte den äta alger?
    Det har den gjort förut, kanske har den inga alger att äta, men hur ska jag veta?
    jag vet tyvärr inte vilken sorts mal jag har..den är mörk, lite spräcklig också...hmm...ja, den är väldigt vanlig. man ser den överallt i karen på zoobutikerna.

    Tack för svar!
  • Tropfrog
    • October 2002
    • 8078

    #2
    den lägger sig på rygg i vattenytan och äter av fiskfodret när jag matar mina fiskar...är det normalt?
    Beror på vad du menar med normalt. I naturen ligger dom deffinitivt inte på ytan och suger i sig torrfoder.

    jag menar ska inte den äta alger?
    Den äter vad den har tillgång till. Många växtätare fölredrar köttig mat om dom får oavsett om det är bra för dom eller inte.


    Det har den gjort förut, kanske har den inga alger att äta, men hur ska jag veta?
    Alger är allt grönt som du inte har betalat för i karet.


    jag vet tyvärr inte vilken sorts mal jag har..den är mörk, lite spräcklig också...hmm...ja, den är väldigt vanlig. man ser den överallt i karen på zoobutikerna.
    Det finns ett fiskregister här på zoopet, har du sett det? Kolla upp vilken mal du har och berätta för oss.
    MVH
    Magnus

    min zoon

    Kommentar

    • Glenn
      • April 2002
      • 3904

      #3
      har en kompis som hade en pleco som la sig på ytan såfort det var matdags...

      /Glenn
      Mvh /Glenn

      Min Zoon

      Kommentar

      • solbacka
        • January 2004
        • 3952

        #4
        Mina praktbotia har också upptäckt flingorna från ovan...ser kul ut när de föröker ta de från ytan.....det finns ju inga sniglar kvar så jag förstår att de vill äta.
        350l Diskus 275l SA växt
        100l tanganynika
        Min dagbok Mina bilder
        Min alldeles egna zoon

        Kommentar

        • lenis3
          • June 2004
          • 2254

          #5
          kan det inte vara en vändmal då?
          Min zoon
          Akvarier + undulaterna Polly och Pelle

          Kommentar

          Arbetssätt...