Försvunnen fisk...

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Andy-O
    • May 2004
    • 39

    Försvunnen fisk...

    Japp då har man ju lyckats med det omöjliga. Jag har tappat bort en fisk i ett 110 liters akvarium ? hur lyckas man med det egentligen? Jag har några platy och i två dagar när jag räknat dom så fattas det alltid en, ingen aning om vart den är och jag håller på att bli galen. Är det nån som varit med om något liknande?
    // Andy-Ö
  • syke
    • August 2002
    • 124

    #2
    japp.

    fastklämda bakom pumpen eller inredning, på golvet, uppätna m.m

    Kommentar

    • Andy-O
      • May 2004
      • 39

      #3
      Jag har ett Juwel akvarium och där sitter ju ett pumphus, aldrig att dom kommer in där iaf. Förstår inte heller nån annanstans...hmm kanske mitt lilla skepp som ligger på botten.
      // Andy-Ö

      Kommentar

      • gogar
        • November 2003
        • 365

        #4
        Du skulle bara ana på vilka konstiga ställen man hittar "försvunna" fiskar. Jag lovar dig: säg inte att det är omöjligt att den kan vara där eller där...... För det kan den!!
        Mvh Håkan
        - som bara uttrycker sin personliga åsikt och erfarenhet. Jag kan ha fel - och då lär jag mig (förhoppningsvis).

        Kommentar

        • kampfisken
          • September 2003
          • 666

          #5
          I somras hade jag tre svarta scalarer, nu har jag bara 2. Rotade både i akvariet, bland kläderna på golvet samt under akvarieskåpet. Har inte ens funnit något skelett...
          Malawi, Amazonas, Sällskapsakvarium, Sydamerika, Asien.

          Kommentar

          • pesof
            • September 2004
            • 39

            #6
            kanske den är i pumpen ? Eller under sten/stock ?

            Kommentar

            • Pe3
              • January 2004
              • 150

              #7
              Jag har ett Malibù 60 kar och den har oxå ett pumphus men där hade en relativt stor Neontetra lyckats ta sig in i. Visst är neonisen mycket mindre än platyn men hålen är ändock smalare för att en neonis ska kunna ta sig in där. Det var inte den minsta som jag hade iaf.

              /Petra

              Kommentar

              • Andy-O
                • May 2004
                • 39

                #8
                Jag har nu hittat den igen, tyvärr död och halvt uppäten. Dom jävlarna
                // Andy-Ö

                Kommentar

                • Black_666
                  • October 2003
                  • 475

                  #9
                  Jag har upptäckt samma sak i mitt 120L, hur kan en stor, gravid blackmolly bara försvinna? Och så fort jag ger upp (efter att ha letat i, bakom och under ALLT) så kommer hon noncalant framsimmandes och tittar roat på mig... Jag bara vet att hon retas med mig, så kom inte och säg att fiskar inte har personlighet!
                  Black Molly

                  Kommentar

                  Arbetssätt...