Yngel Hur gör jag

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Verse
    • August 2004
    • 26

    Yngel Hur gör jag

    Hejsan!
    Nu har jag fått yngel i mitt akvarium, men har ingen aning vad jag ska göra, dem är ca 1-2mm långa föräldrarna vaktar dem mot andra fiskar och de verkar inte äta upp dem själva.
    Nu undrar jag ska jag låta dem vara kvar eller ska jag ta ut dem o lägga dem i ett annat litet akvarium, det andra jag undrar är hur jag ska ta ut dem eftersom dem e så små, och vad ska jag mata dem med
    Tack
  • shpend
    • August 2002
    • 2010

    #2
    Vad är det för fiskar? Jag antar att det är palletter, då ska du mata med infusior (dålig stavning) och flytta dom inte låt föräldrarna vakta dom.

    Kommentar

    • erikthur
      • March 2004
      • 9953

      #3
      Om det nu är ciklidyngel (ssk paletter) brukar de hitta tillräckligt med mat själva i burken...
      Se bara till att alla fiskarna i akvariet har tillräckligt med mat...
      Hungriga grannar är farliga grannar...
      Men du borde kanske informera oss mera om vilka fiskar det är som fått yngel.
      Killies is a lifetime passion

      Kommentar

      • Verse
        • August 2004
        • 26

        #4
        det är stora ciklider vet tyvärr inte inte vad dem heter men dem är ca 10 cm och är svarta har dem tillsammans med ahli,princessor, silverhajar, jack dempsey , ska ta kort på dem.
        men ska jag ta ut dem

        Kommentar

        • Black_666
          • October 2003
          • 475

          #5
          Jag har hört (notera att jag ej har egen erfarenhet) att yngel som blir vaktade av sin föräldrar växer bättre, mår bättre och är bättre på att vakta sina egna barn när den dagen kommer. Jag skule låta dem gå kvar med föräldrarna. Du skulle kunna flytta både yngel OCH föräldrar om du är orolig för att de andra fiskarna ska äta upp ynglena, men då finns risken att föräldrarna inte trivs...

          Lycka till!
          Black Molly

          Kommentar

          • erikthur
            • March 2004
            • 9953

            #6
            Låt föräldrarna ta hand om ynglen (bästa grundtips)...
            Låt dom helst stanna kvar i akvariet...
            Funkar inte detta och ynglen kan ta sej fram för egen maskin - är en nödåtgärd att slanga ut ynglen - men det kan också orsaka missämja mellan föräldrarna
            Killies is a lifetime passion

            Kommentar

            • Verse
              • August 2004
              • 26

              #7
              Tack för svaret föräldrarna verkar göra ett bra jobb iallafall

              Kommentar

              Arbetssätt...