Ljudnivå?

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Kelly
    • June 2004
    • 3

    Ljudnivå?

    Dags för nästa dumma fråga: hur mycket låter det om ett akvarium (pumpen)? Är det störande att ha det i sovrummet?
  • Glenn
    • April 2002
    • 3904

    #2
    jag har haft 5st akvarium i mitt rum och jag har aldrig stört mig på ljudet av pumpen medans en kompis till mig har haft 1 kar i rummet och blivit tokig å pumpen, så det är olika från person till person.

    /Glenn
    Mvh /Glenn

    Min Zoon

    Kommentar

    • spaceace
      • February 2003
      • 257

      #3
      Ursprungligen skickat av Glenn
      jag har haft 5st akvarium i mitt rum och jag har aldrig stört mig på ljudet av pumpen medans en kompis till mig har haft 1 kar i rummet och blivit tokig å pumpen, så det är olika från person till person.

      /Glenn
      Och pump till pump
      Min zoon
      Mitt fotogalleri

      Kommentar

      • Glenn
        • April 2002
        • 3904

        #4
        Och pump till pump
        va?
        Mvh /Glenn

        Min Zoon

        Kommentar

        • Holmby
          • February 2004
          • 1118

          #5
          Du skriver: "...olika från person till person"

          spaceace skriver "...och pump till pump"

          Alltså, olika personer uppfattar ljud olika, och olika pumpar låter olika mycket.

          Kommentar

          • imported_n/a
            • August 2004
            • 10

            #6
            :-))

            Kommentar

            • Glenn
              • April 2002
              • 3904

              #7
              jaha hahahaha. Får skylla på att ja trött *ler*

              /Glenn
              Mvh /Glenn

              Min Zoon

              Kommentar

              • Kawe
                • May 2004
                • 279

                #8
                Jag fixar det inte, Jag blir väckt av den där jäv.. fontänen utanför mtt fönster varje morgon och bor ändå på 3;e våningen. Har f.ö planer på att ringa å klaga. Det kanske nån vet, vart ska man ringa om man vill klaga på något sådant? Det känns ju som att man borde ha rätt till att sova ut om mornarna om man känner för det.

                Vänligen
                Kawe

                Kommentar

                • kampfisken
                  • September 2003
                  • 666

                  #9
                  Det bästa är om man kan tillverka eller köpa ett skåp att ha golvpumpar, eldosor och timrar i. På så vis slipper man det värsta oljudet och slipper se alla fula elarmaturer, klär man skåpets golv och väggar med ljudisolerande material som tex. bitumenmattor (svarta platta asfaltsliknande mattor med självklistrande baksida, finns att köpa i välsorterande bil- och verkstadsbutiker) så blir det väldigt lite resonans. En annan lösning är att ha dylika akvarietillbehör i garderoben, tillsammans med kläder som hänger ovanför som tar upp resonansen, om man sågar och borrar hål för slangar och sladdar.
                  Malawi, Amazonas, Sällskapsakvarium, Sydamerika, Asien.

                  Kommentar

                  Arbetssätt...