Orolig eller inte ?

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Andy-O
    • May 2004
    • 39

    Orolig eller inte ?

    Tjabba, jag har en liten fråga om jag ska vara orolig eller inte. Idag så skulle jag fylla på mitt akvarium med vatten för första gången. Jag är helt o hållet nybörjare. Har ett juwel akvarium och på det är det ju en svart plastlist längst ner runt om. Och jag satte i slangen o började fylla på. Och då märkte jag att vid listen så dök typ 4 st vattendroppar upp. Jag fyllde upp det till lite mindre än hälften men det kom inte mer vattendroppar, jag tog bort dropparna och nu har det gått ett tag och det verkar ha torkat helt. Nu till frågan, bör jag vara orolig ? Tänkte låta det stå över natten och se om det kommer några droppar igen eller om dom försvunnit. Nån som kan hjälpa mig?
    // Andy-Ö
  • gogar
    • November 2003
    • 365

    #2
    Det är ganska vanligt att det kommer små vattenstänk från påfyllningen som man tror är läckage och lägger sig vid plastlisten. Man ser inte att det rinner på glaset. Det händer mig titt som tätt....

    Men vänta gärna ett dygn och se om det verkligen kommer mer vatten.
    Mvh Håkan
    - som bara uttrycker sin personliga åsikt och erfarenhet. Jag kan ha fel - och då lär jag mig (förhoppningsvis).

    Kommentar

    • Andy-O
      • May 2004
      • 39

      #3
      Tack vare dig gogar har jag iaf kunnat sova inatt nu har det stått över natten och dropparna har inte kommit tillbaka. Tror ni att det är lugnt då?
      // Andy-Ö

      Kommentar

      • Robot
        • February 2004
        • 1174

        #4
        Det är lungt... Sånt händer på mitt Juwel kar oxå..

        Kommentar

        • Andy-O
          • May 2004
          • 39

          #5
          Robot: Å tusan, vet du vart dropparna kommer ifrån eller är det som gogar säger?
          // Andy-Ö

          Kommentar

          • Alexander Ylipää
            • May 2003
            • 1831

            #6
            Om det inte är läckage så har det nog bara stänkt lite vatten på listen, som gogar sa.
            Med vänlig hälsning
            Alexander

            Kommentar

            • Andy-O
              • May 2004
              • 39

              #7
              Jo det måste ju vara det, kan ju inte bara sluta läcka, eller kan det? Tänkte om det blir nåt slags tryck i akvariumet som håller det tätt efter ett tag. Vet att det kan vara så på rör ibland (jobbat som underhållstekniker).
              // Andy-Ö

              Kommentar

              Arbetssätt...