sjuk guppy?

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • la_mica
    • August 2004
    • 16

    sjuk guppy?

    upptäckte idag att min ena guppy (har 2 st. och 8 yngel) verkar sjuk. hon är mager och stjärtfenan är svartare och hon ser allmänt hängig ut..vad ska jag göra? ska jag låte henne vara kvar i karet eller vad? kan jag räkna med att hon smittar min andra gravida guppy och ynglen?
    jag har haft karet i snart 3 veckor, nyss bytt 1/3 av vattnet och hon får mat att äta. samma dag som jag köpte de två guppy honorna köpte jag även e hanne, men den dog dagen efter. så nu är jag rädd att de är någon smitta, fast det är ju snart 3 veckor sedan hannen dog och han var inte länge i karet tillsammans med honorna...och sen de små söta ynglena..vill inte att de ska dö...och sen alla de andra...23 neoner..2 paletter.. 1 mal....de mår bra nu...men tänk om !!
    vad ska jag göra?
  • Robot
    • February 2004
    • 1174

    #2
    Har tre guppies.. De dog på liknande sätt.. Slutade äta, la sig på botten osv.. Jag vet inte om det finns nån speciellt sjukdom som drabbar guppies kanske..

    Kommentar

    • Moose9
      • June 2004
      • 71

      #3
      Om du verkligen inte vill att de andra fiskarna ska bli smittade så flytta henne.. hmm sjukdomen vet jag inget om men risken finns ju att andra fisakr ska bli smittade.. jag skulle inte ta risken...

      Kommentar

      Arbetssätt...