Fisk hjälp!!

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Zirkons
    • February 2004
    • 21

    #16
    Ursprungligen skickat av Tant Nancy
    Har den som har minitaggar också spröt på nosen??? Det är nämligen bara Ancistrus (det finns många olika) som har taggiga nosar vad jag vet....
    Inga taggar alls på nosen.. han är helt slät på nos. Det är endast på sidorna av kroppen han har taggar..ser ut som små vita taggar,, nästan som om fjällen är extra spetsiga där.

    Kommentar

    • Tant Nancy
      • April 2002
      • 5407

      #17
      Hmmm.... låter som ett fall för JE.... starta ett nytt ämne under Malar... döp den till t ex... "Är detta en Ancistrus?" så svarar han säkert direkt. Har nämligen för mig att han bara läser maltåtar... tror att han skrev det en gång, men jag kan ha fel....
      MvH
      Tant Nancy
      www.gladafisken.aqualogen.se
      Mitt fotogalleri
      Dagbok
      Min zoon

      Kommentar

      • lenis3
        • June 2004
        • 2254

        #18
        zirkons: hej. hur går det med firrarna? har bestämt hur du ska göra med guldfiskarna? hoppas allt går bra.
        Min zoon
        Akvarier + undulaterna Polly och Pelle

        Kommentar

        • Zirkons
          • February 2004
          • 21

          #19
          Har gett guldfiskarna till en god vän som har en stor damm med andra guldfiskar så nu kan de växa och frodas :-)

          Min mal som jag misstänkte inte var en ancistrus, har fått förslag på att det är en segelfenspleco.
          http://w1.586.telia.com/~u58617811/p1010089.jpg
          Den kräver ju oxå större akvarium, så jag har flyttat över den till 240 liters akvariumet.

          Platy ynglet fick flytta till min väns son som hade ett par platy redan och det verkar gå bra :-)

          Så nu känns mitt akvarium ännu mer obefolkat.

          2 Guppy, 1 ancistrusmal och en ampularia snäcka. Tror ni jag kan skaffa ett litet stim fisk nu eller ska jag satsa på något annat.

          Tittade på rosentetra men skulle bli glad om ni hade flera förslag. Vill gärna ha en fisk som håller sig i sitt stim och gärna med lite färg på.

          Kommentar

          • Lubbe
            • February 2004
            • 677

            #20
            Ursprungligen skickat av Zirkons
            Har gett guldfiskarna till en god vän som har en stor damm med andra guldfiskar så nu kan de växa och frodas :-)

            Min mal som jag misstänkte inte var en ancistrus, har fått förslag på att det är en segelfenspleco.
            http://w1.586.telia.com/~u58617811/p1010089.jpg
            Den kräver ju oxå större akvarium, så jag har flyttat över den till 240 liters akvariumet.

            Platy ynglet fick flytta till min väns son som hade ett par platy redan och det verkar gå bra :-)

            Så nu känns mitt akvarium ännu mer obefolkat.

            2 Guppy, 1 ancistrusmal och en ampularia snäcka. Tror ni jag kan skaffa ett litet stim fisk nu eller ska jag satsa på något annat.

            Tittade på rosentetra men skulle bli glad om ni hade flera förslag. Vill gärna ha en fisk som håller sig i sitt stim och gärna med lite färg på.
            Du gillade tigerbarber om jag inte mins fel? Varför isåfall inte ha ett litet stim fembandsbarber? De är väldigt lika tigerbarberna, men ger sig inte på fiskarnas fenor. (Jag har själv 5 st med ett gurami par, och de har aldrig ens försökt nafsa!) De håller sig i stimmet och simmar inte iväg själva särskilt ofta, en jättefin fisk!
            310 l - Sydamerika
            200 l - Asien
            104 l - Asien
            70 l - Sydamerika

            Kommentar

            • ShadowDawn
              • August 2003
              • 313

              #21
              Rödmunstetror är en vackra fiskar som alltid "stimmar".
              Att ha en paroonhaj i ett vanligt akvarium är som att ha en guldfisk i en skål - FÖRKASTLIGT!

              Kommentar

              Arbetssätt...