Går dessa fiskar ihop?

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • AndreasBK
    • December 2003
    • 374

    #16
    Citrontetror är nog bättre köp än koppartetror, har hört att citronerna är ovanligt bra på att stimma sig.
    Tycker att blandningen verkar ganska bra om inte scalarerna "hamnar i skottlinjen mellan dvärgciklidparen.
    Jag fick problem med mitt par när jag stoppade i en nyckelhålsciklid, men de är ju lite större än de du tänker skaffa. Nyckelhålscikliden är så stark så den bara tränger upp scalareparet mot ena kortsidan och äter upp dess rom när de får för sig att leka.
    Lycka till med akvariet.
    Andreas
    Andreas akvariesida

    Kommentar

    • Copykat
      • August 2004
      • 41

      #17
      Tack!

      Jag är verkligen en obeslutsam jäkel för nu har jag än en gång ändrat mig.

      Jag skulle egentligen jätte gärna vilja ha pakistanbotier. Jag har haft 3 stycken tidigare och dom är nog mina favorit fiskar. Men blir det alldeles för trångt på bottnen med både pansarmalar, ancistrus och botior?
      Usch. Det känns extremt motvilligt att välja bort någon sort, men eftersom dom flesta arterna redan bor i det gamla akvariumet och det känns inget kul att göra sig av med dom så får det kanske bli citrontetrorna. Och bara ha kilfläcksrasbora som stimfisk. Det kanske är lika bra det. Kanske skulle ha sett för plottrigt ut med två stim.
      Men kan man ha pakistanbotier om man skippar citrontetror? Och hur många isåfall? Går tre bra?

      Mycket tacksam för svar.

      //Copykat
      Det är lättare att få förlåtelse än tillåtelse...

      Kommentar

      • AndreasBK
        • December 2003
        • 374

        #18
        Pansarmalarna blir nog inte så förtjusta över pakistanbotierna. De är väl inte direkt elaka mot pansarmalarna, men i varje fall blir mina malar uppenbart störda då botierna kommer fram och "sniffar" på dem.
        /Andreas
        Andreas akvariesida

        Kommentar

        • Lenmar
          • February 2004
          • 6154

          #19
          Pansarmalarna och botiorna kommer konkurrera om samma utrymme så det är ingen hit! Pansarmalarna kommer mer till sin rätt om de får vara själva. Personligen tycker jag pansarmalarna är roligare än botior (har striata i mitt 110-liters kar). Botior är mer skygga och pansarmalarna är inte skygga. De räds inte att vimsa förbi rutan när man sitter å glor in!
          Goa hälsningar, Maria Min hemsida
          Man kan inte bromsa sig ur en uppförsbacke!

          Kommentar

          • Copykat
            • August 2004
            • 41

            #20
            Tack för hjälpen. Jag tar och skippar botier.

            En fråga till bara.

            Det verkar ju finnas massor av vackra malar. Så istället för att ha 4 ancistrus så kanske man skulle kunna köra 2st av 2 sorter istället? Jag såg några skitfina gula rackare på någons zoon (kommer tyvärr inte ihåg vems). Nån som vet vilka jag menar?
            Men skulle kanske man kunna ha 2 sånna och 2 ancistrus? Eller har ni några förslag på andra fina malar? Eller jag kanske ska hålla mig till ancistrusar.

            Förresten. Jag kanske borde berätta hur inredningen blir.
            Det kommer finnas mycket växter och rötter och även ett stenröse i det högra hörnet med många gömmställen. Längsta fram vill jag gärna ha sånna här ---> http://www.zoopet.com/akvarium/vaxt.asp?NR=30
            I bakgrunden kommer det växa nån sorts svärdplantor (har glömt bort vad dom heter).
            Jag har även funderat mycket på att ha bambu. Jag tycker det ser rätt häftigt ut. Fast det kanske kommer se för rörigt ut. Men jag kommer att testa iallafall och om det ser fel ut så är det ju bara att ta bort dom.
            Men det kommer finnas mycket fri simyta också. Framförallt i mitten men även på kanterna.
            Ungefär så kommer det se ut.
            Jag kan lägga in bilder sen när jag är klar. Just nu måste jag bara vänta på silikonet att genomhärda i stenröset.
            Det är lättare att få förlåtelse än tillåtelse...

            Kommentar

            • Copykat
              • August 2004
              • 41

              #21
              Jag tror malarna hette golden nugget. Men 25 cm är nog lite för stort.
              Ska nog köra ancistrus bara ändå.
              Det är lättare att få förlåtelse än tillåtelse...

              Kommentar

              • Copykat
                • August 2004
                • 41

                #22

                Här ni en bild. Tyvärr så blev det bara en, eftersom det inte gick att ladda upp fler. Det dog halvägs.
                Jag hade även tänkt ha med 3 bilder till tagna på närmre avstånd.

                Men jag är inte så nöjd. Det känns alldeles för plottrigt och oharmonisk. Jag har ändrat runt rätt många gånger men får aldrig till det så jag blir nöjd. Nån som ser vad jag gör för fel? Har jag kanske för mycket?
                Det är lättare att få förlåtelse än tillåtelse...

                Kommentar

                Arbetssätt...