starta ett nytt akvarium

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • paraplyt
    • July 2004
    • 20

    starta ett nytt akvarium

    hej..

    jag ska köpa ett nytt 100L akvarium å ja behöver lite tips på inte allt för svåra fiskar å växter.. jag är en nybörjare så jag vill inte ha allt för avancerade fiskar =). några tips?

    //mallan
  • swetrot
    • April 2003
    • 966

    #2
    Valisneria, javaormbunke och svärdsplanta är två växter som till och med trivs hos mig. De kräver inte så mycket ljus, och växer bra.

    Om du vill ha fiskar som leker så skall du satsa på Guppy, Platy, Svärdbärare och Molly. Men det blir snabbt överbefolkat i akvariet då.

    Andra "lättare" fiskar som trivs i 100l är olika tetror och rasboror, och så några malar i form av ancistrus. Sök på svårighetsgrad 1 och 2 här på Zoopet så får du rätt så bra vägledning om vilka fiskar som inte är jättesvåra.

    Kommentar

    • Emotional
      • January 2004
      • 475

      #3
      Kilfläcksrasbora är en trevlig fisk,den är lättskött och vacker.
      Sen så är kuhlliålar och korallplaty att rekommendera.
      http://www.zoonen.com/minzoon.asp?oid=139251

      Kommentar

      • Laesk
        • March 2004
        • 399

        #4
        Tjenna!

        Ett gäng platy o mollys i olika färger kanske.
        Iofs ser jag inte ciklider som ett svårare alternativ.
        Några från apistogrammasläktet (dvärgciklider)

        växter: anubias, javaormbunke..
        http://hem.bredband.net/b396924/web/index.html
        http://www.zoonen.com/minzoon.asp?oid=184765

        Kommentar

        • Black_666
          • October 2003
          • 475

          #5