Tips på firrar till 102, 25, 20L

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • hund_tjolahopp
    • February 2004
    • 22

    Tips på firrar till 102, 25, 20L

    Jag behöver lite tips! Just nu har jag ett 102 liters akvarium med 2palettciklider, 5platy, 2siamensis, 3pansarmalar och 10 guldbarbarber. Jag har även ett 20liters akvarium med 4 guppys i. Nu har jag fått ett 25 liters oxå så.. Jag behöver fisktips!
    Jag tänkte att man kunde ha platysarna i 25L.. Men vad kan man ha mer?
    I 20L kan man ha något mera någon mal eller nån liten fisk?
    Om jag tar bort platysarna i 102 kan man ha något mer då eller? Kan man ha nån mer ciklid eller bråkar dom då?
    Jag behöver massor med råd kom gärna mede egna förslag om hur ni skulle ha fiskarna!!
    http://www.zoonen.com/minzoon.asp
  • urbanandersson
    • January 2003
    • 965

    #2
    Hej!

    Det finns lite olika sätt att få fram hur mycket fisk man kan ha. En tumregel för nybörjare är 1cm fisklängd per liter vatten i akvariet.

    men detta beror ju lite på vilka fiskar man har, hur man matar, och vilket filter man har. och givetvis också hur ofta man byter vatten.

    så du har nog tillräckligt med fisk redan. Läs gärna så mycket du orkar i menyn till höger på förstasidan. Både om dina fiskar och skötsel.

    Urban

    Kommentar

    • Persson87
      • July 2004
      • 23

      #3
      jag skulle tat några snällare fiskar till exepel svärdbärare mollysar eller något tror jag mvh pierre
      Pierre Persson

      Kommentar

      • Bjorn
        • March 2003
        • 112

        #4
        Jag skulle flytta guppysarna till 25L och sedan ha 20L karet som yngelkar till de yngel som både guppysarna och/eller platisarna lär producera.

        I längden brukar dock alla kar under 37L vara allt för mycket pill för att vara värt det tycker jag.

        /Bjorn

        Kommentar

        Arbetssätt...