Sniglar...

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Emotional
    • January 2004
    • 475

    Sniglar...

    Hur får man bort alla sniglar? Vart kommer dom ifrån?
    Har bara växter i mitt kar just nu. Fiskar ska flytta in snart..Men sniglarna är verkligen inte någon vacker syn. Hur ska jag få bort dem?
    http://www.zoonen.com/minzoon.asp?oid=139251
  • Mathias-D

    • December 2002
    • 1122

    #2
    Sniglar kommer ifrån växter. Du kan antingen håva upp dom lr köpa fiskar som äter sniglar tex. guldbarb lr pakistanbotior (fast då behövs ett större kar).

    Kommentar

    • fredrikakesson
      • November 2003
      • 1363

      #3
      Hej

      Det finns snigel gift att köpa.Passa på och utrota dom INNAN du stoppar i några fiskar.Det blir nämligen väldigt mycket nitrit av alla döda sniglar
      Fredrik

      Kommentar

      • erikthur
        • March 2004
        • 9953

        #4
        Sniglar?????
        Finns faktiskt inte alls i sötvattensakvarier
        Snäckor däremot är någonting man får räkna med i ett sötvattensakvarium om man för in biologiska företeelser såsom växter...
        Har man inte den "rätta" sorten så får man väl försöka hålla dem tillbaka men man bör nog också komma ihåg att om man matar fiskarna bra (vilket jag hoppas att ni vill göra) så frodas också snäckorna som hjälper till att hålla rent efter de inte alltför noggranna fiskarna.
        <b>DON`T PANIC!</b> (Hitchhiker´s guide to the galaxy - Douglas Adams)

        Följdfråga - vem uppfann egentligen Babel fish:
        http://babel.altavista.com/translate.dyn
        Bra länk att spara även om man inte gillar <s>sniglar</s> flåt snäckor...
        Killies is a lifetime passion

        Kommentar

        • drifter
          • June 2004
          • 133

          #5
          jag köpte en växt och märkte att det fanns en snigel i de där luddet kanske du hade en ;/

          Kommentar

          • siwep
            • May 2004
            • 173

            #6
            babel fish sög på tyska den sa helt fel orning och fel ord
            siwep

            Kommentar

            • Black_666
              • October 2003
              • 475

              #7
              jag vill minnas att jag jobbade 30-45min dagligen en vecka eller 2 med att plocka bort alla snäckor jag kunde hitta... dom minsta var bara att krossa så fiskarna fick smak för dem... sen dess har fiskarna käkat alla små snäckor de kan hitta, så det är bara som snacks för firrarna... det gäller att hitta en bra balans där det forfarande finns en del snäckor så fiskarna har nått å tugga på

              Lycka till!
              Black Molly

              Kommentar

              Arbetssätt...