Blandade frågor

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • schmegol
    • June 2004
    • 15

    Blandade frågor

    Hejsan!
    Jag har ett akvarium på 260 l och har lite frågor kring detta och dess nuvarande/kommande invånare.

    1. Har ca 30 kardinaltetror och 10 vinkeltetror i nu, ungefär hur många diskusar kan man tänka sig ha i utöver detta?

    2. Hur fungerar ovanstående fiskar med diskusar? Kardinaltetror ska tydligen fungera, men vinkeltetrorna håller sig högt och äter väldigt hetsigt, kan de kombineras med de (som jag uppfattat det) lite sävligare, bottenätande diskusarna.

    3. Ytterfiltret jag har nu är dimensionerat för 350 l akvarium och ger ganska mycket rörelse på vattnet. Är det ngn risk att det är för mycket rörelse eller löser fiskarna detta själva? Vinkeltetrorna som håller sig uppe i "strömmen" ser ut som de borde ha det jobbigt att sova =)

    /tacksam för svar
  • supersunk
    • January 2004
    • 351

    #2
    1. 3-4 (vilket jag anser vara en för lite grupp)

    2. Tveksamt, det kan bli en för stor stress faktor för diskus.

    3.Du kan ju alltid strypa cirkulationen om du oroar dig. Vilket ytterfilter har du? och hur mkt pumpar det per timme?
    400: Jordätare (uppstartsfas)
    50: Asien
    25: kampfisk

    Kommentar

    • schmegol
      • June 2004
      • 15

      #3
      Vad är en lagom stor grupp diskus?

      Om jag tar ut vinkeltetrorna "tjänar" jag en diskus då?

      Filtret är ett "Eheim Professional 2 Thermo 2126 (akv 350 liter 950 l/h )"

      /Micke

      Kommentar

      • supersunk
        • January 2004
        • 351

        #4
        5 eller fler anser jag är lagom och om du dumpar vinkeltetrorna så kan du ha fem diskus tillsammans med kardinalerna...
        400: Jordätare (uppstartsfas)
        50: Asien
        25: kampfisk

        Kommentar

        • schmegol
          • June 2004
          • 15

          #5
          Tackar...

          Kommentar

          Arbetssätt...