Tillökning...

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Moriarty
    • May 2004
    • 48

    Tillökning...

    Har inte haft möjlighet att skaffa fler fiskar än (se separat tråd) men tack så mycket för alla tips, mycket uppskattat! Så fort vi kan blir det några nya fiskar!

    Nu visar det sig att våra 7 Platys tagit saken i egna händer... och är just nu 9 till antalet.

    Nu undrar jag, är det något jag kan/bör göra? Jag vet inte om det är vanligt att de ynglar av sig (beror väl på art), men lite skoj är det allt! Jag är frestad att låta naturen ha sin gång och se vad som händer men detta kanske är något värt att anstränga sig lite för? Hur i så fall?

    Jens


    Why don't you knock it off with them Negative Waves!
    Why don't you dig... how beautiful it is out here?
    Why don't you say say something righteous...
    ... and hopeful for a change?


    Crap.

  • Lenmar
    • February 2004
    • 6154

    #2
    Hejsan!

    Jo det är vanligt att platy ynglar av sig. Jag har provat både yngelkasse och "naturligt". I mitt kar med platy och guppy så har jag en jätteboll med hornsärv dit ynglen tar sin tillflykt vid fara. Tycker personligen att de yngel som fått lära sig att vara försiktiga och akta sig för större fiskar har klarat sig mycket bättre senare än de jag fött upp i yngelkasse.

    Det känns också som att de klarar att föröka sig till ett visst antal sedan blir de inte fler eftersom nya yngel blir mat till större fiskar.

    Men visst är det kul med yngel???
    Just platy växer ganska fort så det är spännande att se hur ynglen utvecklas!!

    Mvh // Jenny
    Goa hälsningar, Maria Min hemsida
    Man kan inte bromsa sig ur en uppförsbacke!

    Kommentar

    Arbetssätt...