Fiskar till 280 liter

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Lubbe
    • February 2004
    • 677

    #16
    Eller förresten.. jag tror nästan (bara nästan...!) att jag ändra mig... har läst om pansar malarna nu, och der verkar faktiskt riktigt roliga att ha! Fasst då är det bara en sak.. Jag hade ju tänkt ha pakistanbotiorna som "snigel-mördare" och om jag byter ut dem mot Corydoras så har jag ju inga snigelätare... Fins det fiskar från sydamerika (tror att jag ska satsa på ett biotop akvarium...) som äter sniglar? Jag är nämligen rätt säker på att jag kommer få sådanna. Jag försökte att inte få sådana i det första karet (sköljde alla växter noga i vatten innan jag satte dem i karet) men fick ändå en hel drös!
    310 l - Sydamerika
    200 l - Asien
    104 l - Asien
    70 l - Sydamerika

    Kommentar

    • Tant Nancy
      • April 2002
      • 5407

      #17
      Jag skulle satsa på ca 15 Citroner i början... sedan fylla på stimmet efter ett tag... så att du kommer upp i 20-30 st.... Tänk också på att inte vräka iväg och stoppa i all fisk på en gång... Börja med Ancistrusar och Botior....avvakta en par veckor och sedan i med Scalarerna.... sedan en par veckor och i med tetrorna... Behöver inte vara den ordningen, men jag skulle kanske köra så.... ev tetrorna före Scalarerna...
      Vad gäller filter så skulle jag satsa på någon sorts Eheimfilter eftersom de är de som är tystast och mest driftsäkra... Vilket märke du än köper så borde det pumpa runt minst 800-1000 liter i alla fall...
      MvH
      Tant Nancy
      www.gladafisken.aqualogen.se
      Mitt fotogalleri
      Dagbok
      Min zoon

      Kommentar

      • Lubbe
        • February 2004
        • 677

        #18
        Ursprungligen skickat av Tant Nancy
        Jag skulle satsa på ca 15 Citroner i början... sedan fylla på stimmet efter ett tag... så att du kommer upp i 20-30 st.... Tänk också på att inte vräka iväg och stoppa i all fisk på en gång... Börja med Ancistrusar och Botior....avvakta en par veckor och sedan i med Scalarerna.... sedan en par veckor och i med tetrorna... Behöver inte vara den ordningen, men jag skulle kanske köra så.... ev tetrorna före Scalarerna...
        Vad gäller filter så skulle jag satsa på någon sorts Eheimfilter eftersom de är de som är tystast och mest driftsäkra... Vilket märke du än köper så borde det pumpa runt minst 800-1000 liter i alla fall...

        Okej. Men ja tror faktisk att jag byter ut botiorna mot metallpansar malar och satsar på ett biotop. Skulle jag kunna ha några fjärlis ciklider i karet också isf? TYcker nämligen att dessa fiskar ät mkt vackra... Hur mycket kostar ett Eheimfilter?
        310 l - Sydamerika
        200 l - Asien
        104 l - Asien
        70 l - Sydamerika

        Kommentar

        Arbetssätt...