2 håller sig undan

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • holi
    • February 2004
    • 41

    2 håller sig undan

    har 63-liters akverium med tio tetror o 2 platy, en platy o en tetra är mindre än de andra o har börjat hålla sig undan (vid matning också), de verkar leta mat på bottnen. vad har hänt. ja har haft problem tidigare men trodde jag löst problemet. HJÄLP!!
  • holi
    • February 2004
    • 41

    #2
    nu har en platy dött...kan oregelbunden matning ha något med det hela att göra? har också börjat ha i reningsmedlet i det nya vattnet innan det tas i akvariet (som det står på) o när ja gjort det så dog den. sammanträffande eller?

    Kommentar

    • Kusten
      • February 2004
      • 75

      #3
      Det kan vara att dom är minst i kullen så att säga, lite utstötta på grund av att dom har nedsatt immunförsvar, eller tvärtom. Se till att dom också får mat genom att mata på flera ställen. Kan vara knepigt men är viktigt om man har fiskar som inte är på hugget.

      Ser du om de blir jagade?

      Kan ju också vara nån sjukdom de har drabbats av. Ser de smala ut eller har synliga symtom på kroppen?

      Kommentar

      • holi
        • February 2004
        • 41

        #4
        har sett att tetrorna jagar varann litegrann men aldrig att de skulle hacka på någon speciell. den lilla platyn har nu försvunnit, o jag lyckas inte hitta den, lutar åt att den dött.
        förresten: mitt reningsmedel är snart slut, någon kanske skulle kunna ha vänligheten att tipsa om något bra som är lätt att dosera?

        Kommentar

        Arbetssätt...