Fiskar till 54 liters?

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Älvan
    • April 2003
    • 19

    Fiskar till 54 liters?

    Hejsan!
    Ska starta upp ett 54 liters akvarium och vill ha hjälp med bestämmning av fiskar.
    vill gärna ha några otocinlus villatus malar frågan är bara hur många. Sen vill jag ha några platy. Jag undrar om det finns någon liten ciklid som får plats i ett sånt här litet akvarium?
    Tack på förhand!
  • jackson
    • September 2003
    • 1242

    #2
    Är inte snäckskalslekare (eller vad de heter) små och lämpliga? Annars någon dvärgciklid (Apistogramma?). Undvik fjärilsciklid, de är ganska svåra att få att överleva.
    Växtakvarium (typ djungel) 540l i Gävle och mer "städat" 450 l i Lumsheden.
    Jag försöker undvika att mata troll. För övrigt anser jag att Kjell skall sluta med godtyckligt modererande av inlägg.

    Kommentar

    • Holmby
      • February 2004
      • 1118

      #3
      Jag har 5 Ottosar. De simmar ibland så fint tillsammans från glasruta till glasruta. Ibland sitter de utspridda på vars ett växtblad.

      Kommentar

      • gogar
        • November 2003
        • 365

        #4
        Om du inte överbefolkar karet så kan paletter gå att ha i det om du sköter karet ordentligt. Jag har ett lekpar i ett 64L och det har blivit en del kullar under tiden. De kan vara lite aggresiva mot andra fiskar - helst om de håller till vid bottnen som paletterna själva gör.
        Men det viktigaste är att du inte skaffar alltför många fiskar - de måste ha lite utrymme att leva på också.
        Mvh Håkan
        - som bara uttrycker sin personliga åsikt och erfarenhet. Jag kan ha fel - och då lär jag mig (förhoppningsvis).

        Kommentar

        Arbetssätt...