Tillbehör till fiskarna!! SVARA genast!

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • imported_n/a
    • May 2004
    • 61

    #16
    Hur ser bottenfilter och innerfilter ut?
    Någon bild här på sidan?

    <b>Kan ni väl förstå att jag är ny med fiskar och kar, är visst 13½år och driver ABSOLUT INTE med er!</b>

    Kommentar

    • Nicke_Nyfiken
      • February 2004
      • 66

      #17
      Ger dig samma råd som du gav nedanstående:

      Fråga: hej jag tänkar att bygga ett kar 2400+600+700
      förslag till filtar behållar och likn


      Svar från Mattias14: Kolla på sajten här..


      Kommentar

      • Tricella
        • October 2002
        • 1052

        #18
        Kolla här på innerfilter (klicka på artikelnummer).

        http://www.pwss.nu/productsByCategory.asp?intCatalogID=24&strCatalog_ NAME=Innerfilter

        Här har du bottenfilter:

        http://www.guldfisken.se/beta/catalog/index.php?cPath=49_32_212

        Om du vill att t ex jag skall ta dig på större allvar så bör du ändra din attityd till dina fiskar och till din hobby. De fiskar du skaffar måste du givetvis ta hand om på bästa sätt då det är liv du valt att sköta om. Att bara säga som du gjort (det Heljis citerade) är bedrövligt sagt av en person om du annars utger dig för att älska fiskar. Om du ställer frågor så borde du ta till dig de råd du får och inte strunta i dom eller förolämpa folk som vill hjälpa dig.

        Kommentar

        • Holmby
          • February 2004
          • 1118

          #19
          Så här står det under rubriken "Mitt första akvarium" på forumets förstasida:

          "Alla är vi barn i början. Här kan nybörjarakvaristen fråga och förvänta sig svar anpassade för nybörjare."

          Kan man inte ge enkla och förklarande svar som hjälper den som undrar framåt, så tycker jag man skall avstå från att skriva. Alltså ingen pajkastning och klagomål, utan sakliga svar som är lätta att förstå.

          Kommentar

          • Tricella
            • October 2002
            • 1052

            #20
            Holmby:

            Många har svarat på Mattias14´s frågor, men tyvärr har han varit dålig på att ta till sig svaren...

            Här har du exempel på ett annat ämne som Mattias14 startat (om samma eller liknande syfte):

            http://www.zoopet.com/akvarium/forum/topic.asp?TOPIC_ID=26920

            Du kan heller inte säga att vi (eller jag) inte svarat på de frågor han har, även om jag i samma inlägg varit lite kritisk till hur han agerar och hur han ser på sina fiskar som "husdjur".
            Även om man är 13-14år gammal så behövs inte baby-språk...

            Kommentar

            • join4t
              • October 2003
              • 854

              #21
              <font color="teal">Det finns underliga människor.</font id="teal">
              "Om du inte kan säga nåt snällt så säg ingenting alls" // Stampe

              Kommentar

              • Lillebror
                • June 2004
                • 55

                #22
                <b>Join4t</b>: Tvivelsutan är det så, på gott och ont. Mest ont i Mattias14s fall, antar jag. Instämmer i Tricellas kritik mot denne grabb.
                Herren är min herde och mig skall intet fattas...om jag än vandrar i dödsskuggans dal fruktar jag intet ont, ty Du är med mig...

                Nil Volentibus Arduum - In i döden trogen

                Kommentar

                • Alexander Ylipää
                  • May 2003
                  • 1831

                  #23
                  Hur många trådar har det igentligen behövts för att få Mattias14 att fatta?!
                  Med vänlig hälsning
                  Alexander

                  Kommentar

                  • Svärmor
                    • November 2003
                    • 33

                    #24
                    Lyssna då på svaren!

                    Skål = djurplågeri!

                    Köp ett större kar!

                    Erfarna akvarister säger att du kan få svårt att klara det (utöver att det är djurplågeri)!

                    OM du nu absolut vill handha dina fiskar på detta sätt - följ alla de goda råd du har fått och gå och köp det där filtert!!!

                    Själv har jag ett 100literskar nu - just därför att jag "räddade" några fiskar ur en 30liters skål!

                    Svärmor

                    Kommentar

                    Arbetssätt...