Nybörjare, nytt akvarium. Inredningstips.

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Farsot
    • March 2021
    • 132

    Ursprungligen postat av Nando
    Hej i tråden! Hur står det till med dig och dina kar?
    Egentligen är det väl bra, rensat och städat lite växter och satt in lite nya som jag fick av min brorsa när jag hälsade på förra helgen. Fick en söt växt som jag använder som flytväst nu och hoppas ska föröka sig.
    Skulle egentligen fått mina green lazer corys men han lyckades bara fånga två trots att det ska finnas 30 haha. Men till hans försvar så har han ett 750 liters välplanerat kar och hans scalarer lekte och försvarade ena halvan mycket väl och vi ville inte stressa dom. Vi släppte tillbaka de två infångna för kände att de kommer inte må bra om de inte får va ett stim.

    I mitt stora kar har 2 fiskar oförklarligt dött, 1 tog jag bort kort därefter för jag misstänkte vita prick sjuka och ytligare 1 har jag koll på, han simmar lite konstigt. Drar mig verkligen för att behöva behandla hela karet….men vet att det är mycket smittsamt. Är rädd att slå ut balansen i karet med medicin och att amanoräkorna inte klarar det.

    ​​​​​​​

    Kommentar

    • Munin
      • December 2020
      • 658

      Dags för ny uppdatering kanske? Hoppas allt är bra med dig.

      Kommentar

      • Farsot
        • March 2021
        • 132

        Det är stabilt i stora karet. Känner att jag nog behöver reducera antalet fiskar, de blyga kommer inte riktigt till sin rätt. Men sen min synodontis fick kompisar tittar de fram mycket mer.

        Kommentar

        • Farsot
          • March 2021
          • 132

          1 dag hittade jag yngel i flytriccian som var k min kampis kar. Ingen aning om vad för slags yngel, mossan har flyttats runt lite så kanske kan nån yngellek från stora karet för jag tror det var därifrån mossan låg sist. I kampiskaret går iofs pygmecorys men jag inbillar mig att deras yngel borde va ytte-pytte små och att de inte leker vid ytan? Spännande iaf! Jag flyttade mossan till guppy-karet för att de inte skulle bli uppätna av kampisen och då det redan är yngel där då lättare att utfodra.

          Mina gardneri-killis har utan att jag märkt lekt också. Först hittade jag en bebis som flyttas och fick växa upp i guppy karet. Nu har 2 till dykt upp. De verkar inte bli jagade så de får gå kvar tillsvidare då det är svårt att jaga dom i den täta växtligheten.

          Mina australe killis har jag delat på nu så bara 1 hona och hane går tillsammans. Hanen gömde sig bara när han hade 4 honor. Nu verkar han bli intresserad och honan ser tjock så förhoppningsvis kanske de kan gå lite bebisar också.

          Kommentar

          • Munin
            • December 2020
            • 658

            Blev det fisk av yngel?

            Kommentar

            Arbetssätt...