Fråga ang grumligt vatten vid uppstart

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • davidsson79@gmail.com
    • February 2015
    • 8

    Fråga ang grumligt vatten vid uppstart

    Hej.

    Startade upp ett kar igår med helt nya prylar och igår va vattnet ganska klart men jag tycker det börjar se grumligare ut idag. Är detta normalt? Hade i AquaSafe och startbakterier.

    Tycker även att pumpen låter en del/vibrerar. Är detta normalt eller skall dom vara tysta? Fluval 307.

    Sedan så undrar jag om någon vet om det finns något dimbart lysrör som jag kan sätta i min 3:e hållare för lysrör?

    //Tomas

  • Stefan Lander
    • January 2021
    • 5

    #2
    Har också upplevt att vattnet var klart från början men blev lite grumligt efter ett tag.
    Vet inte varför det blev så.

    Kommentar

    • åheim
      • April 2006
      • 13119

      #3
      Ursprungligen postat av davidsson79@gmail.com
      Hej.

      Startade upp ett kar igår med helt nya prylar och igår va vattnet ganska klart men jag tycker det börjar se grumligare ut idag. Är detta normalt? Hade i AquaSafe och startbakterier.

      Tycker även att pumpen låter en del/vibrerar. Är detta normalt eller skall dom vara tysta? Fluval 307.

      Sedan så undrar jag om någon vet om det finns något dimbart lysrör som jag kan sätta i min 3:e hållare för lysrör?

      //Tomas
      Ja det är normalt att det kan grumlas litegrann i början när processerna som ska ske i akvariet börjar komma igång. Filtret brukar tystna märkbart när det fått gå ett tag och ett undertryck byggt upp i filtret.
      Viva Leo Buscaglia

      Kommentar

      • davidsson79@gmail.com
        • February 2015
        • 8

        #4
        Nu efter lite drygt en månad så är allt i sin ordning. Vattnet är kristallklart (vattenbyte i gång i veckan) och alla värden ser bra ut.

        Kommentar

        Arbetssätt...