Hur många fiskar?

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Hans & Greta
    • March 2019
    • 30

    Hur många fiskar?

    Hej,

    Jag vill gärna ha:

    - åtta rödmunstetror,
    - sex kilrasbora,
    - sex panda pansarmalar och
    - två unga antricitrus

    i mitt akvarium på 120 liter. Det jag undrar är om det är för mkt fisk?
    Akvariet är inte nystartat utan har varit igång i snart två år. Jag vill bara ändra fisk.
  • Kjell Fohrman
    Administrator

    • December 2001
    • 48147

    #2
    Borde väl funka även om det är på gränsen
    Akvaristiska hälsningar
    Kjell
    Signatur 1. Frustra laborat qui omnibus placere studet
    Signatur 2. Jag är inte tillräckligt ung för att kunna allt och inte heller tillräckligt gammal för att ha glömt allt.

    Kommentar

    • Hans & Greta
      • March 2019
      • 30

      #3
      Känner också att det är på gränsen. De är ju tre grupper av stimfiskar så svårt att dra ner på antalet och sen vill jag helst att rödmunnarna är i majoritet. Skulle gärna ha fler än åtta.

      Talar för inköp av ett större akvarium

      Kommentar

      • pikachu

        • December 2007
        • 1189

        #4
        Jag håller inte med, jag skulle säga att du kan ha dubbla mängden av samtliga 3 stimfisk arter.
        PS: Du är även välkommen att skicka ett privat meddelande i min inkorg om du undrar över något..

        Kommentar

        • Hans & Greta
          • March 2019
          • 30

          #5
          Oj. Är det inte väldigt för många? Akvariet är idag i balans men när jag startade det så fick jag slita. Nu är det så gott som självgående

          Kommentar

          • pikachu

            • December 2007
            • 1189

            #6
            Ursprungligen postat av Hans & Greta
            Oj. Är det inte väldigt för många? Akvariet är idag i balans men när jag startade det så fick jag slita. Nu är det så gott som självgående
            Om alla slängs i på samma gång ja, men i ett bra balanserat akvarium ska det inte vara några problem då det inte är alltför belastande fiskar.
            PS: Du är även välkommen att skicka ett privat meddelande i min inkorg om du undrar över något..

            Kommentar

            • Hans & Greta
              • March 2019
              • 30

              #7
              Ok. Tack. Jag slänger såklart inte in alla på samma gång. Pandorna är där och jag köpte i lördags sex st thailändska kilrasboror. Otroligt vackra och intressanta fiskar. Rödmunnarna får komma senare.

              Kommentar

              Arbetssätt...