Trasig doppvärmare?

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Nybörjare1
    • August 2020
    • 6

    Trasig doppvärmare?

    Jag köpte och installerade vårt första akvarium igår, ett 54L från märket Tetra. Akvariumet har stått på sedan igår, men temperaturen är fortfarande bara 23 grader? Doppvärmaren lyser men jag ser inget sätt att ställa in värmen, det står att den ska hålla en temperatur på 25 grader.

    Här är en länk till akvariumet/tillbehören https://www.zooplus.se/shop/akvarium...EaAjppEALw_wcB

    Är det fel på doppvärmaren eller tar det bara lång tid? Vi hade planerat att köpa fiskar imorgon och vill såklart att allt ska vara redo tills dess.

  • cambru

    • September 2008
    • 209

    #2
    Om den lyser betyder det att den värmer så det kan hända att den inte hunnit värma klart till 25 grader ännu. Jag har ingen erfarenhet av just den där doppvärmaren men de flesta brukar man kunna ställa in. Oftast genom att vrida upptill på själva värmaren. Men står det i beskrivningen att den håller 25 grader så kanske just den varianten inte är inställbar till något annat.

    Kommentar

    • Sleaper

      • September 2008
      • 2876

      #3
      Kanske är termometern som ljuger en aning. Testa med en annan termometer kan alltid vara bra.

      Kommentar

      • Nybörjare1
        • August 2020
        • 6

        #4
        Tack för era hjälpsamma svar! Nu har temperaturen äntligen nått 25 grader. Vet inte vad som spökade

        Kommentar

        Arbetssätt...