Filter till 54 liter

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Fiskenfisken
    • May 2020
    • 29

    Filter till 54 liter

    Har 54 liter. 2 fjärilsciklid 5 pansarmal massa växter 2 förtjänar o ancistrus 2 små.
    filter eheim pickup 60. Men får göra rent filter 1 gång per vecka för flödet blir så dålig.

    jag vill bara ha innefilter. Vilket rekommenderar ni? Funderar på antingen

    1.
    Aquael - Turbofilter 500


    eller
    2. Fluval U2 - 400 l/h
    Fluval U2 är ett innerfilter med en 3-stegsfiltration som drar nytta av både filtermattor och keramiska ringar (BioMax) vilket ger dig kristallklart akvarievatten. U2 modellen kommer med praktiska och flexibla funktioner som gör den idealisk till att användas i sötvatten- och saltvattensakvarium,...
  • åheim
    • April 2006
    • 13110

    #2
    Aquel turbo slår alla andra innerfilter när det gäller funktion.
    Viva Leo Buscaglia

    Kommentar

    • Superpescado
      • March 2020
      • 715

      #3
      Så bättre än eheim pickup 60? Jag har samma problem och får också göra rent det ofta.
      Senast redigerad av Superpescado; 02 June 2020, 08:14.

      Kommentar

      • Bambikill
        • August 2014
        • 384

        #4
        Du har kanske redan köpt men jag tänkte bara påpeka att man inte måste ha de avsedda filterpatronerna Jag gillar Eheims pickup - använder ett 60 just nu i ett litet temporärt kar i väntan på att få igång ett större kar. Med det karet använder jag ett grövre media än vad som är avsett - som jag själv skurit till av grövre filtermatta, till passande form.
        Vissa malar kan vara rätt duktiga på att slabba ner men framför allt är det för att det karet har en hel del silt och lövbitar och min ancistrus har en tendens att kvadda en massa sagittaria som sedan sugs in och fastnar.

        Pickup tenderar dock att kloggas igen lättare än vissa andra, det är väl något med insuget. Med djur som slabbar ner väldigt mycket kan de vara otillräckliga eller klogga nonstop. Men dina fiskar är inte direkt av den typen.
        Mitt största klarade inte av det när jag hade tre Axolotl men de är riktiga grisar.
        Men jag gillar ändå Eheim för de är sjukt hållbara. Alla mina fungerar felfritt, även det äldsta som är 10+ år - medan många andra gått sönder på olika sätt. Det enda jag bytt ut är sugkoppar.

        Vissa av Fluvals äldre innerfilter är riktigt bra tycker jag. Mitt U2 kvaddade dock... (Dock var mitt gammalt). Nyare har jag inte testat.
        Aquael har jag dålig erfarenhet av men har bara använt de billiga man får i set.
        Har tyvärr ingen erfarenhet av nyare små innerfilter då jag mest använt skumfilter för senare småkar med invånare som inte behöver mer än så och gillar att städa dem, och mina Pickup eller nanofilter för de småkar där jag haft innerfilter, och ytterfilter till de större.

        Kommentar

        Arbetssätt...