Införskaffa akvarium

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Jazen
    • April 2020
    • 47

    Införskaffa akvarium

    Hej

    Helt ny här men inte helt ny på fiskar =)
    Min far hade massor av akvarium när jag var yngre men mitt intresse va inte så stark just då.

    Jag blir mer och mer facinerad av att införskaffa ett akvarium, tanken är att ha 3-4st ryukin guldfiskar samt några neontetras. Kan man även ha en så kallad kampfisk i akvariet eller är det ett no no ?

    Jag är som sagt helt novis och ska läsa endel innan jag påbörjar ett projekt.

    Vad anser man att en lämplig akvarium är för dessa individer?
    Jag förstår självklart ju större destå bättre men har inte oändligt med utrymme i rummet så skulle vilja hålla mig där L80 gäller och strax över, om det nu är L80 som gäller för fiskar.

    Självklart kommer det komma fler frågor ang inredning, växter, sand m.m =)

    Tusen tack
    Senast redigerad av Jazen; 14 April 2020, 08:13.
  • stefant
    • January 2009
    • 783

    #2
    Kolla här på Zoopet vad de behöver för storlek på akvarium. Det är lite svårt att räkna ut vad L80 rekommenderar? Guldfiskar behöver i regel stora akvarier. Temperaturen som de här olika fiskarna trivs i stämmer nog inte överens, guldfiskar vill ha kallare vatten. Jag skulle inte våga ha kampfisk tillsammans med andra fiskar med stora fenor, en kampfisk skulle nog ge sig på dem. Guldfisk och neontetra låter inte heller som en så bra kombination. Neontetrorna skulle nog bli uppätna.

    Kommentar

    Arbetssätt...