vilken fisk passar till Labidochromis caeruleus ( Golden)??

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • axdal
    • April 2020
    • 3

    vilken fisk passar till Labidochromis caeruleus ( Golden)??

    vi har ett nystartat 180 liters akvarium här hemma och dottern vill hemskt gärna ha Labidochromis caeruleus i akvariet.
    vilka andra fiskar passar till dessa? och bör vi tänka på något speciellt?

    tack på förhand
  • pikachu

    • December 2007
    • 1189

    #2
    180l är för litet för Malawi ciklider, dessutom så ska Malawi bara bo med Malawi så där spricker dotterns idé.

    Finns andra gula fiskar man kan köra på, finns tex gula platy och citrontetra.
    PS: Du är även välkommen att skicka ett privat meddelande i min inkorg om du undrar över något..

    Kommentar

    • lan
      • May 2019
      • 35

      #3
      Fiskar gör sig bäst i naturen men enligt artbeskrivningen så är det inga problem med 180 l.Ta några men inte för många ciklider i samma storlek så fungerar det och inred efter tycke och smak.

      Kommentar

      • pikachu

        • December 2007
        • 1189

        #4
        Ursprungligen postat av lan
        Fiskar gör sig bäst i naturen men enligt artbeskrivningen så är det inga problem med 180 l.Ta några men inte för många ciklider i samma storlek så fungerar det och inred efter tycke och smak.
        Fast Zoopets artbeskrivningar säger ofta alldeles för litet även som minsta.
        Nu är inte Malawi min stora grej, men du ska gärna ha ett gäng på typ 10-15 st och även de minsta Malawi cikliderna blir 8 cm som minst (om jag inte har fel). Dessa är bråkiga, simmar snabbt och mycket.
        Man brukar säga att 200l är absoluta minimum och då blir det fortfarande väldigt trångt skulle jag personligen säga.
        PS: Du är även välkommen att skicka ett privat meddelande i min inkorg om du undrar över något..

        Kommentar

        • lan
          • May 2019
          • 35

          #5
          Jag kikade på Youtube först och kan väl hålla med om att ju större akvarium desto bättre med aktiva fiskar som dessa.

          Kommentar

          Arbetssätt...