Nystart med barnen

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • metalmac
    • December 2005
    • 26

    Nystart med barnen

    Hej alla Zoopetläsare!

    Nu är det dags igen!
    Jag har inte varit aktiv med akvarieintresset på några år nu.
    Men efter mycket funderande och bollande med frugan så har vi
    bestämt att det är dags för mina pojkar att få starta upp sitt första
    akvarium med mig.
    Detta ska bli riktigt spännande och kul, och det riktigt lyser i barnens ögon
    när vi diskuterar kring det blivande akvariet.
    Min äldste son, Jack, har varit intresserad av djur enda sedan typ 2års åldern och är nu
    uppe i respektabla 10 år, och fortfarande lika förtjust i djur och natur.
    Så tänkte ge honom lite extra ansvar och utbildning i akvaristik.
    Jag har spanat lite på akvarier, och såg att det finns ett 105L akvarium på ZOO.se i Bromma som verkar passa
    perfekt måttmässigt där vi har plats.

    Det var som sagt rätt många år sedan som jag höll på, så är lite ringrostig.
    Ni får gärna komma med tipps och ideer och påminna mig om saker som jag bör tänka på.
    Vi har ett badrum i anslutning till rummer där akvariet kommer stå, ett rum utan fönster, så ingen sol.

    Vad ska jag investeria i för tillbehör för att göra akvarieägandet så enkelt som möjligt?
    Funderar på att köpa en slang, och en koppling till kranen i badrummet, bra ide?

    Mvh
    Ove "Metalmac"
    Akvarium 160L
  • stefant
    • January 2009
    • 783

    #2
    Hej, du kan läsa den här tråden där vi just har svarat på vilka tillbehör man kan behöva till en början:
    Vad måste man ha som nybörjare? Det finns allt från ph mätare till vattenbytarkit, vad är minimum tillbehör man skall ha hemma? Har precis fått hem ett Juwel Primo 110l.

    Kommentar

    • metalmac
      • December 2005
      • 26

      #3
      stefant
      Tack för länken!
      ska ta en titt.
      Akvarium 160L

      Kommentar

      Arbetssätt...