Vitt ludd i karet

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • mosmos
    • October 2019
    • 11

    Vitt ludd i karet

    Hej!
    Jag har fått någon vit beläggning av ludd i hela mitt kar. Det har varit igång ca 1 vecka nu och jag har bara en kampfisk i för att få igång en cykel. Vad är detta vita ludd och hur blir jag av med det? Kan det hjälpa med att skaffa någon mal? Eller kommer det förstöra igångsättningen av karet?
    Väldigt tacksam för svar!
  • Nando

    • October 2017
    • 6050

    #2
    Var sitter luddet? Det är vanligt att grenar och rötter får en vit, slemmig beläggning. Den är ofarlig och försvinner med tiden. Känner dock inte till att det blir vitt ludd på typ växter, stenar och rutor.

    Kommentar

    • mosmos
      • October 2019
      • 11

      #3
      Ursprungligen postat av Nando
      Var sitter luddet? Det är vanligt att grenar och rötter får en vit, slemmig beläggning. Den är ofarlig och försvinner med tiden. Känner dock inte till att det blir vitt ludd på typ växter, stenar och rutor.
      Det är på allt. Växter, rötter, stenar, grus osv. Jag har ingen aning om vad det kan vara eller vad jag ska göra åt det

      Kommentar

      • Nando

        • October 2017
        • 6050

        #4
        Hm, knepigt. Det är inte någon sorts alg då?

        Kommentar

        • mosmos
          • October 2019
          • 11

          #5
          Ursprungligen postat av Nando
          Hm, knepigt. Det är inte någon sorts alg då?
          Kanske det kan vara. Hur blir jag lättast av med det isåfall?

          Kommentar

          • Nando

            • October 2017
            • 6050

            #6
            Det beror nog på vad för sorts alg det är. Finns att läsa om alger här på Zoopet. Jag är inte så duktig på alger att jag vågar lämna råd.

            Kommentar

            • mosmos
              • October 2019
              • 11

              #7
              Ursprungligen postat av Nando
              Det beror nog på vad för sorts alg det är. Finns att läsa om alger här på Zoopet. Jag är inte så duktig på alger att jag vågar lämna råd.
              Okej. Men tack så jättemycket för hjälpen. Kollar vidare på andra trådar

              Kommentar

              Arbetssätt...