Snygg stimfisk

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Ellajh
    • September 2019
    • 2

    Snygg stimfisk

    Hej

    Jag är rätt ny i akvarievärlden. Har hållt på med akvarium i 4 månader nu ungefär och har 3 st kar. Ett 54L, 180L och ett 420L.

    Mina minre akvarium är jag nöjd med för tillfället men skulle fylla på mitt 420L med lite snygg stimfisk. Har för tillfället 2 st Blå ciklider, 2 st Eldbuksciklider ett gäng pansarmalar panda/fläckiga och 4 st ancistrus. Jag har även lite neontetror som jag ska flytta till något av dom mindre karen.

    Problemet är att jag inte riktigt vet vad för stimfisk jag ska fylla på med. Har funderat på lite Tigerbarber men är inte säker än, därför vill jag fråga om tips på någon snygg stimfisk som går ihop med dom andra fiskarna. Ska tillägga att ingen av fiskarna är fullvuxna än. Tar gärna emot övriga tips om vad som helst.

    Mvh: Hjalle


  • rikala
    • January 2015
    • 10

    #2
    Jag gillar tetror. Neontetror/kardinaltetror är fina stimfiskar. Sedan finns ju ett gäng andra tetror som också är rätt så roliga, fantomtetror, glödbandstetror (livliga) etc.

    Kommentar

    • Ellajh
      • September 2019
      • 2

      #3
      Tror ni inte att Kardinaler blir uppätna när blå/eldbukarna blir större? Fantontetrorna ser lite högre ut och va snygga. Tror ni jag kan köpa 20st sånna i så fall? Tack för svar

      /Hjalle

      Kommentar

      Arbetssätt...