Få flickvän intresserad!

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Alol
    • October 2018
    • 8

    Få flickvän intresserad!

    Hej alla på Zoopet!
    Efter över 15 år från akvaristiken så slog jag spontant till på ett litet kar (60 liter)
    som jag fann på blocket med alla tillbehör för annonspriset.
    Allt var inkluderat utom växter och fisk.
    Jag kommer ihåg en del om hobbyn.

    Nu till min fråga, vill få min estetiskt lagda flickvän intresserad (aquascaping??)
    Gillar själv Sydamerika som biotop, men är väldigt öppen för förslag.
    Vad tycker ni jag ska ha för fisk för att intressera en novis i akvaristikens värld?
    Tanken sen är att starta upp ett artakvarium för Colomesus asellus men det blir en annan tråd.

    Ha det topp!
  • stefant
    • January 2009
    • 783

    #2
    Jag tror inte att det spelar så stor roll vilka fiskar du har för hennes intresse när hon inte själv är påläst. Men dvärgciklider t ex som har lite intressant beteende (mer än neontetra) kan väl vara bra. Sydamerikabiotop tror jag är bra eftersom det då också finns växter. Min flickvän sedermera fru tyckte det var gulligt att jag hade akvarium.

    Kommentar

    • taste
      • December 2011
      • 33

      #3
      Tanganika...snekkehus lekere...never a dull moment !

      Kommentar

      • Zona
        • September 2018
        • 7

        #4
        Räkor. Låt Henne bestämma vilka typer utav räkor. Vilken tjej älskar inte bäbisar? Även guppies är en bra ide här!
        Visa henne växter, visa henne några små fiskar som kan leva med räkor som också passar ditt akvarium såklart.

        Räkor har fått över många utav mina vänner till att villja skaffa akvarium!

        Kommentar

        • Erik Åhlander
          • January 2006
          • 1881

          #5
          Många som är ointresserade av akvarier tycker malar är spännande. Ju konstigare utseende, desto bättre. Det viktigaste är att de inte är framme hela tiden! Grönlingar, knivfiskar och mormyrider kan också fungera (förutsätter att man kan sköta dem och kombinera dem med de arter man själv är intresserad av). Det kan räcka med en.

          Kommentar

          Arbetssätt...