Sälja Anticistrus

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • marcus1010
    • August 2017
    • 35

    Sälja Anticistrus

    Hej, jag har en anticistrus på ca 15cm. Den är ca 6-7 år gammal. Är de värda mer pengar vid försäljning el inköp än en på typ 5-6 cm? Jag tycker min mal är för stor för akvariet & tänkte skaffa mindre. Finns det ngt intresse för den om man säljer den typ här?
    Eller om jag väljer att gå till zoobutiken tror ni att man kan byta mot en eller två små på 5-6 cm? Har bytt till mig fiskar tidigare i den butiken men undrar mer om värdet, vad jag ska begära isf?
    Så enklast är kanske att byta men vore sköj att höra vad priset bör vara om jag säljer min rätt av?
    Senast redigerad av marcus1010; 10 October 2017, 08:39.
  • hivemindhermit
    • September 2017
    • 214

    #2
    Vet inte vad du bör få för din mal, men ett tips om när du letar ersättare: Många malar av den typen blir väldigt stora. Försök hitta en mal som har lagom storlek som vuxen så slipper du hålla på och byta
    /Alex
    375 + 112 liter drömmar

    Kommentar

    • Marten64

      • July 2012
      • 1020

      #3
      Det var en rejäl Ancistrus...har tyvärr ingen koll på vad en i den storleken kan vara värd. Jag har däremot sålt en heldel Ancistrus på 3-8 cm till olika handlare men då är det blygsamma priser, 15-40kr styck beroende på storlek. Du får nog mer betalt av en privat person, kanske 100-120kr gissar jag på. Invänta en akvarieloppis, titta under Föreningsfrågor, det är några auktioner på gång.

      /Johan
      / Johan 720 l. Regnbågsfisk, 375 l. Glossolepis Wanamensis, 142 l. -. Medlem i IRG.

      Kommentar

      Arbetssätt...