Skalarer lägger ägg

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • jansson99
    • July 2017
    • 5

    Skalarer lägger ägg

    Ett av mina skalar-par lägger ägg rätt så frekvent men äter upp eller får äggen uppätna varje gång. Vad kan man göra åt det.

    Har fått ett akvarium över och tänkte inreda det för Skalar-kläckning. Hur inreder jag det och vad ska jag tänka på?
  • ICC
    • November 2006
    • 1310

    #2
    Hoppas detta kan vara till hjälp. OBS, ej min författning. Kopierad från sökning på nätet.
    Senast redigerad av ICC; 16 August 2017, 08:17.

    Kommentar

    • jansson99
      • July 2017
      • 5

      #3
      Tack för hjälpen. Det stod inte så mycket om inredning i karet. det får jag googla mer på om inte någon här sitter på svaret....

      Kommentar

      • flygrc
        • June 2006
        • 2755

        #4
        Ursprungligen postat av jansson99
        Tack för hjälpen. Det stod inte så mycket om inredning i karet. det får jag googla mer på om inte någon här sitter på svaret....
        ?? det stod att det bara var några lekkoner..
        https://www.zoopet.com/forum/showthread.php?t=159029
        Nr 11.. Infinity 153, 900 l blivande SA.

        Kommentar

        • Kjell Fohrman
          Administrator

          • December 2001
          • 48147

          #5
          Sedan rent allmänt så brukar de första lekarna ofta gå åt helskotta, men har de börjat leka brukar de flesta fortsätta och till slut lyckas de.
          Sedan är det tyvärr så att en del (inte alla) odlingsformer har glömt av hur man gör. Det kan då hjälpa att sätta ett skyddsnät i metall över lekkonerna
          Akvaristiska hälsningar
          Kjell
          Signatur 1. Frustra laborat qui omnibus placere studet
          Signatur 2. Jag är inte tillräckligt ung för att kunna allt och inte heller tillräckligt gammal för att ha glömt allt.

          Kommentar

          Arbetssätt...